• navigator

När plocka ögonbryn?

Nästa lördag är den stora dagen... har nog inte fattat det riktigt än. Tänkte boka tid för att plocka ögonbrynen. Någon som kan svara på när det är lämpligt? Funderade på dagen innan (förmiddag). Brukar inte bli röd eller svullen av plockning men brukar å andra sidan inte plocka så mycket som det kanske blir nu.
    Tacksam för era åsikter! 

• Svar på tråden När plocka ögonbryn?
  • Lúz de mi vida

Fy va kul, det närmar sig... :)

Det låter som en bra idé att ta det ett par dagar innan, onsdag eller torsdag kanske? Man kan ju  bli precis som du skriver lite röd och smått svullen efteråt och det är kanske inte jättekul på den stora dagen. Även om du inte blir det i vanliga fall kanske du ska räkna me det, och ta det säkra före det osäkra.

Lycka till, och ha en fantastisk dag!

• Snigel Bee

Jag hade inte gjort det så långt innan för de växer ut lite och de skulle inte heller vara så kul! Ja tror att d röda och svullnaden lägger sig på en dag.

• litet hemligt bröllop

jag kommer göra det imorgon och på lördag is the big day :D

• Future Mrs S

jag hade nog gjort det på torsdagen och sedan kan du köpa ögonbrynshyvlaar, som små rablad (man kan inte skära sig) och ta bort om det blivit någon stubb på bröllopsdagen.. :)

• BrideBecks

Jag gjorde ca 1 vecka innan.

Brynen blir ju rätt markanta i färgen  i början om man färgar brynen, så på den veckan hann färgen "tona ut" lite. Sen har jag lite känslig hy så det tar ca 3-4 dagar innan hyn runt plockningen har lugnat ner sig och återfått sin normala hudton. Och det hann inte bli någon stubb på 1 vecka, så jag tror inte rakhyvlar är nödvändigt.

Svar på tråden När plocka ögonbryn?