• Bröllop på ön 2011

Tips - Hudvård för blandhy!

Hej alla brudar med blandhy!

Jag har börjat med Dermalogicas hudvårdsserie för blandhy och vill bara tipsa alla brudar som oroar sig för ett utbrott av dålig hy på den stora dagen! Jag får lätt finnar och stora porer om jag stressar eller äter dålig mat, men sedan jag började med Dermalogica har problemen blivit så mycket bättre! Jag har aldrig haft så här fin hud sedan jag var bebis! Blir sällan fet i hyn längre och får mycket färre finnar. Det svider lite i plånboken när man ska köpa på sig allt, men i det långa loppet och inför den stora dagen är det definitivt värt det! Pröva!

• Svar på tråden Tips - Hudvård för blandhy!
  • TheD

Jag kollade på hemsidan men det var inte bara en sak eller ett färdigt paket. Vad är det ni har använt och för vad har den produkten attackerat? ;)

• Bröllop på ön 2011

Det bästa är kanske att först gå till ett ställe där de säljer Dermalogica och fråga deras personal om vad som är bäst för just dig. Sedan kan man kanske fynda grejerna billigare på den här sidan som Fröken T tipsar om!

Jag använder Special Cleansing Gel (Rengöring), Multi Active Toner ( Ansiktsvatten), Active Moist ( Fuktkräm)och Overnight Clearing Gel (Gel mot Acne). Det funkar för min hudtyp. Jag har blandhy och blev lätt fet i T-zonen och fick ofta acneutbrott. Det feta partierna är inte blanka längre, jag får inte finnar och jag blir inte torr nu när det är så kallt heller. Kan låta som att jag får betalt för att säga detta, men så är inte fallet! Jag är bara så sjukt nöjd och vill dela med mig till alla andra brudar!

Är sugen på att prova någon av deras ögoncremer! Vill börja förebygga fina linjer och torr hy runt ögonen. Någon som provat eller har något annat tips?

• Fröken T

Jag gick till en dermalogica-försäljare här i Sverige och gjorde en hudanalys. Beställde sen de produkter jag fick rekomenderade från sajten. 

Jag använder:

Precleanse (rengöring)
    Special cleansing gel (rengöring)
    Skin hydrating booster (fuktbooster)
    Gentle cream exfoliant (peeling)
    Multivitamin power recovery masque (ansiktsmask)
    Skin smoothing cream (ansiktscreme)
    Antioxidant hydramist (ansiktsvatten)
    Multivitamin power firm (ögoncreme)

Använder även solskyddsprodukter från dermalogica.

@bröllop på ön 2011 Jag använder alltså multivitamin power firm-ögoncremen. Men kan faktiskt inte påstå att den har gjort mig mindre rynkig, men det hade jag kanske inte trott innan heller. Har ganska mycket fina linjer kring ögonen och vet inte om cremen gör varken från eller till men vågar inte sluta  :)

• FelizLane
    Bröllop på ön 2011 skrev 2010-12-07 09:55:58 följande:

Det bästa är kanske att först gå till ett ställe där de säljer Dermalogica och fråga deras personal om vad som är bäst för just dig. Sedan kan man kanske fynda grejerna billigare på den här sidan som Fröken T tipsar om!

Jag använder Special Cleansing Gel (Rengöring), Multi Active Toner ( Ansiktsvatten), Active Moist ( Fuktkräm)och Overnight Clearing Gel (Gel mot Acne). Det funkar för min hudtyp. Jag har blandhy och blev lätt fet i T-zonen och fick ofta acneutbrott. Det feta partierna är inte blanka längre, jag får inte finnar och jag blir inte torr nu när det är så kallt heller. Kan låta som att jag får betalt för att säga detta, men så är inte fallet! Jag är bara så sjukt nöjd och vill dela med mig till alla andra brudar!

Är sugen på att prova någon av deras ögoncremer! Vill börja förebygga fina linjer och torr hy runt ögonen. Någon som provat eller har något annat tips?

Jag är hudterapeut och jobbar med dermalogica! I know de är bäst ;)
    Skulle rekomendera
    intensive eye repair - fukt, reducerar fina linjer och motverkar dom. 

multivitamin power firm -  reparerar tecken på förtidigt åldrande och solskadad hud, motverkar fria radikaler, förebygger.

Beror lite på din ålder och  hur mycket ''rynkor'' du har. Multivitamin rekomenderas om man har riktigt dålig och solskadad hud men det fungerar på andra också som söker just efter det där lilla extra. Men skulle kanske börja med  total eye care - superb. dämpar mörka ringar och svullnader. solskydd. Minskar torrhetsrynkor. till dig pga din hudtyp. De andra kan vara lite väl rikliga. just för dig. 

Bara att välja och vraka ;) 
Svar på tråden Tips - Hudvård för blandhy!