• Planer

Hur länge tror ni eran fest varar?

hej!

som sagt, hur länge på kvällen tror ni eran fest kommer att vara? hur länge får ni spala musik i lokalen?
    Vi får bara spela musik till klockan 01.00. och vi planerar att åka en stund innan alla andra gör det!
    Hur tänker ni?

• Svar på tråden Hur länge tror ni eran fest varar?
  • Semlorna

Förhoppningsvis inte så länge, haha. Det är många barnfamiljer där och jag vill själv komma i säng innan det blir morgon så jag hoppas det lugnar ner sig runt 24-01 eller så.

Vi får spela musik hur länge vi vill men vi vigs vid 13.30 och middagen börjar vid 4 så räknar inte med att folk orkar hur sent som helst efter en tidig start.

• ClaraH

Vi har lokalen till kl. 02:00 och vi kommer att säga att festen slutar kl. 01:00. Gästerna kommer till lokalen vid 17-18-tiden och jag tror det räcker till kl. 01., det är ändå ca 8 timmar.

• Planer

ne, det är sant. Vi vigs kl 15.
    Kommer inte va så många barnfamiljer med utan ganska många partymänniskor. Men Vi kommer ju inte att kunna festa på till 4-5 på morgonen som vissa. Kanske lika bra för de hade jag inte velat!

• uppochhoppa

vi har förlängt tiden att vara i lokalen till 03, för säkerhets skull. Börjar middagen vid 17-17.30. Ett sommarbröllop jag var på i somras med iknande starttid på middag höll på till 04!

• 1700tal

I vår lokal ska det vara tyst (åtminstone musiken) kl 02 men vi har hela huset till bröllopet till kl 12 nästa dag så vet inte hur vi ska få gästerna i säng.. Man får hoppas att folk är trötta efter långa restider, vigsel och god mat. JAG kommer iaf ha svårt att hålla ögonen öppna framåt småtimmarna. Man får väl smyga iväg till sängs lite tidigare isf, hur obemärkt en brud nu smiter undan...

• Moemoe

Vi börjar med brudskål klockan 17 och sen har vi middag och fest till 01.00. Vi vigs vid 14.30, men då är det bara för närmasta släkten så de kan åka hem mellan och lämna av små barn och byta om till kvällens outfit om de vill, så åkter vi och fotas sålänge. Tycker 01.00 är ganska lagom, kommer nog vara super trött efter hela dagen. :)

• Sarastiko

Vi gifter oss klockan 16.00 och lokalen ligger bara några meter därifrån.. Sist vi var på bröllop där så gick vi hem vid 05.00 och vi var inte de sista så det blir nog samma stuk på vårt bröllop. Vi kommer dock inte stanna lika länge denna gång ;)

Vi gifter oss uppe i tornedalen o där är det ju midnatssol så det blir en annan sak där uppe .. Minns att middagen var klar runt 23.30 sist o jag trodde klockan var runt tio kanske, fick en chock när klockan var så pass mycket.. Var första gången jag var där uppe då

=)

• TheD

Jag hoppas på före midnatt. Tror vi går till Sviten vid 23 eller något, om inte tidigare.

• turbovampyria

I våran lokal ska det vara tyst vid två. Ingen alkohol får konsumeras efter 1.30, så jag tror att festen kommer sluta mellan 01-02.00. Kommer nog iaf inte orka längre än till två.

• Aylas

Vi har turen att ha lokalen långt in på morgonen om vi så önskar. Men vi räknar att ha vickning kring ett eller två.

Vi funderar på att åka straxt innan vickningen och så får de som önskar fortsätta kvällen/natten om de önskar

Svar på tråden Hur länge tror ni eran fest varar?