• MagicBride

Normalpris för makeup?

Kom att tänka på att jag helt glömt boka in någon som hjälper mig med sminket på bröllopsdagen. Jag är själv alldeles värdelös så det är inget alternativ att fixa makupen själv. Men innan jag bokar något så hade det varit bra att veta vad ni andra har lagt. Hur mycket kostar det egentligen att få proffshjälp?

• Svar på tråden Normalpris för makeup?
  • Wintercandles

I göteborg kostar en duktig makeup artist ca 1000-1200 kronor. men sen finns det ju även frisörer som är haj på makeupbiten. Då kan det dock kosta lite mindre eftersom det "ingår" i ett paketpris.

• say yes

oj här kostar det 2000. minst

• effy999

Min MA tar 550 för en brudmake. Hon håller till i centala stockholm. Är jätteduktig och är även frisör.

• Elvismor

Jag vet att make-up store har speciella brudpaket. Då kommer du först dit på provsminkning och sedan på den stora dagen. Tror de tar runt 1500 kr. Ring och kolla, jag har varit jättenöjd där tidigare.

• MagicBride

Jag hittade ett ställe som tog 800 (och då ingick provsminkning) och tyckte det kändes dyrt men tydligen inte ;)

• sofiac

KICKS erbjuder brudmakeup till förmånliga priser, då ingår konsultation samt provsminkning. Tror priset är 695 kr om jag inte minns fel.

• MagicBride
    sofiac skrev 2010-12-06 15:15:22 följande:
    KICKS erbjuder brudmakeup till förmånliga priser, då ingår konsultation samt provsminkning. Tror priset är 695 kr om jag inte minns fel.
    jasså? var inne och letade på deras hemsida men hittade ingen information. men super i så fall ju :)
  • 2010 2010

750 kr inklusive provsminkning.

Svar på tråden Normalpris för makeup?