• missemmz

Bröllopsfest på Varbergsfästning!?

Vi funderar på att ha bröllopsfesten på Varbergs fästning nästa år då vi planerar att gifta oss. är det någon som har lite info eller erfarenheter från bröllopsfest där? Pris? Får man ha med sig egen dricka? Egen catering? Osv.

Undrar också om någon har något bra tips på en fin kyrka i Varberg. Har kikat på några stycken och tycker Träslövs kyrka och Spannarps kyrka verkar fina.

Väldigt tacksam för svar!

Emma
  • Svar på tråden Bröllopsfest på Varbergsfästning!?
  • Lyckliga Tettan

Fler från Varberg, trevligt :D.
    Har varit på en fest på varbergs fästning och jag tyckte inte om lokalen. Var mitt i sommaren på Eskils källare. Trångt man kunde inte se alla gäster, inte ens brudparet och mörkt och tråkigt. Inget jag gillade men smaken är ju som baken dock.. Men kolla lokalen ordentligt innan du bokar..

Vet inget om pris och catering m.m.

• förlovadflicka

Man kan väl vara i festsalen också? Har inte varit på fest där bara på... Öh, nåt komplicerat, haha :P

• Planer

Hej!
    Här är en till i från Varberg!!
    Varbergs stadshotell har en jätte fin spegelsal där dom anordnar bröllop. men
    då fixar ju dom maten och drycken.
    Vi ska ha våran vigsel på fästningen och festen i träslövsgården! kommer bli jätte bra tror ja!

• HjärterDam82

..och ännu en från Varberg :)

missemmz: När vi var och pratade med Restaurang Borggården i somras/höstas berättade de för oss att både Eskils källare och Rikssalen skulle bli insynade efter årsskiftet, dvs. att man ej får ta med sig egen dricka. Rikssalen får man dessutom inte tillgång till förrän kl.13 eller något sådant.

Vi har prel.bokat restaurangen på fästningen, men har börjat tveka då den känns lite för trång... har även tittat på Spegelsalen på Varbergs stadshotell, som är otroligt fin (men priserna rusar nog lätt iväg).

Det verkar vara lite lurigt att hitta festlokal i Vbg:s södra delar, någon som har tips?

Planer: Hur länge får ni ha träslövsgården? Krävs det mycket utsmyckning för att få lokalen ok?

• Yarrow

Vi hade vår bröllopsfest på arbergs fästning i somras.
    Vi hyrde både eskilskällare och riksalen fre-söndag för en trevlig summa av 14 000. Exakt vad som kostade vad eller så minns jag inte.

Vi hade fått offert från Resturang Borgården men det blev lite för dyrt. Vi catrade mat och hyrde porslin och personal och det blev mycket billigare. Eller ja, det hade väl inget med saken att göra, haha.

Men det enda som ingår i hyran är bords och stolar och de var inte så jätteroliga faktiskt men det dög. Men värt att tänka på är att allt står inne i riksalen och vi va ju ca 70 personer vilken gjorde att det blev en massa över som bara stod och skräpade och förstörde hela helhelts-intrycket..

I alla fall, vill ni se lite bilder på lokalen i från vår fest så finns det här:

www.projectwedding.com/ourwedding/slideshow/danielochsara/1358733&ss=1

och här:

www.projectwedding.com/ourwedding/slideshow/danielochsara/1358788&ss=1

• Hoffsennanen Tottoplex

ÅH hej hej här är ytterligare en åt Varbergs hållet

Vi har funderat på att ha festen i Varberg oxå. Men svårt att hitta folk som har något att säga om  olika lokaler. Varit inne på fästningen oxå. Och då finns det tre olika salar vad jag förstått. Men det med stadshotellet lät ju intressant. Någon som har erfarenhet därifrån? 

• 2011 10 01

Ytterligare en från Varberg.

Vi har också bokat Träslövsgården till vår bjudning. Känns bra med en lokal som är centrumnära men där man kan catera in/laga sin egen mat osv. Vi ska ha lokalen från fredag till södag klockan 12 och då kostar det 3500:- Lokalen känns till en början lite stor (vi ska vara cirka 35-40) men när man kommer ner på golvet så känns det alldeles lagom.

• Hoffsennanen Tottoplex
    2011 10 01 skrev 2011-01-08 22:12:20 följande:
    Ytterligare en från Varberg.

Vi har också bokat Träslövsgården till vår bjudning. Känns bra med en lokal som är centrumnära men där man kan catera in/laga sin egen mat osv. Vi ska ha lokalen från fredag till södag klockan 12 och då kostar det 3500:- Lokalen känns till en början lite stor (vi ska vara cirka 35-40) men när man kommer ner på golvet så känns det alldeles lagom.
    Finns det bilder på denna lokal någonstanns?
  • LadyDjungle

En till från vbg.
    Vi ska ha festen i Träslövsgården och vigsel i Rikssalen på fästningen.
    Ja, anledningen till att vi inte e kvar i Rikssalen hela kvällen lång var i vårt fall att man var tvungen att anlita Vin & Skafferi eller Borggården för allting. Man fick som sagt inte ta med eget av något slag.

Därför har vi en annan cateringfirma som kör maten och så har vi vart i tyskland och inhandlat resterande. :)

Stadshotellet, där har jag jobbat o även varit på fest.
    Självklart är Spegelsalen en mycket vacker festlokal! Men som sagt, kan tänka mig att priset är därefter, har ingen aning vad d ligger på, men det är kanske inte det avgörande för alla...  :)

Lycka till alla blivande....

Svar på tråden Bröllopsfest på Varbergsfästning!?