• Norpan1978

    namnbyte/visum

    HEj, är det ngn som vet hur jag ska jag göra,vi skal gifta oss i aug 2011, men kommer boka bröllopsresa snart, och dit vi ska måste vi söka visum, det kommer vi göra innan vi är gifta oxå, är det problem att byta 4 månader efter resan, den kommer att ske i december 2011.Väldigt tacksam för svar!!!

  • Svar på tråden namnbyte/visum
  • BlackWIngedAngel

    Att överhuvudtaget boka en resa i era nuvarande namn och sedan byta, KAN vara ett problem. Det finns de som har fått problem, framförallt på hemresan, om namnen inte stämmer med dina personuppgifter. Att boka i det namn du ska byta till är ju inte helt säkert heller, om det blir komplikationer och det inte hinner gå igenom före resan.


    Det bästa är nog att vänta med att byta namn till ni kommer hem igen, alternativt att inte boka resan förrän ni har bytt namn.

  • Norpan1978

    bara det att vi måste boka nu, vi ska till australien, och december nästa år, å då måste jag/vi vara ute i tid, både pga av priser o få till det med datum, kanske få byta när vi kommer hem därifrån...

  • Kattpoet

    Eller så behåller du ditt  efternamn enda till December och byter när du kommer hem.

  • Niini

    Så länge bild/pass har samma namn som biljett/visum borde det inte vara nåt problem.

  • Kattpoet

    Jo men  hon heter  Snuttan Gullevipp så måste hon söka som Snuttan Gullevipp och byter hon namn efter det så kan hon inte resa på samma visum , inte kan hon heller resa på sitt gamla pass om hennes namn byte har gått igenom eftersom då kan hon fastna i tullen.


    Australien har en av det svårare tullarna att ta sig igenom.


    Det borde finnas någon du kan ringa och fråga om detta.

Svar på tråden namnbyte/visum