• Två ska bli tre

    Vilken månad ska vi åka till Sardinien??

    Vi funderar på att åka till Sardinien, Alghero på vår bröllopsresa.
    Även våra barn ska följa med oss (4 och 2 år), därför vill vi inte att det ska vara för varmt när vi åker.
    Vilken är en bra månad att åka i då?

  • Svar på tråden Vilken månad ska vi åka till Sardinien??
  • Ankis88

    Jag börjar med att säga att jag har aldrig varit i Sardinien -  men som italienska kan jag ge rådet att inte åka i augusti. För många turister och alldeles för varmt.


    September är en bra månad för att turista i Italien!

  • skruttisOmuffis

    Här har du en som varit på Sardinien! Jag håller med om att ni inte skall åka i augusti pga att italienarna har semester då... Men, jag tycker att du ska åka på försommaren, då naturen är som vackrast. I september är allt "torkat"... Juni är mitt tips!

  • Fragola

    I slutet av juni, innan italienarna åker på semester då är det inte så fullt och inte lika dyrt.

  • themandys

    Åh Sardinien är underbart! Det var i Alghero min fästman friade till mig <3 Vi var där i slutet av april och då var det ca 23-25 grader, men jag vet att det var något kallare veckan innan. Så maj kanske är allra bäst?


    Har du googlat på det? Då brukar man ju kunna hitta medeltemeraturer, annars har säkert Wikipedia det ;)

  • Två ska bli tre

    Tack för era svar!
    Jag har googlat en hel del och hittade tillslut en tabell över Sardiniens medeltemperaturer.
    Det lutar åt juni månad.

  • Emblas Mamma

    Vi var i grekland, cirka samma klimat antar jag?


    Vi åkte den 3 Juni och det var ganska lagom. Vår dotter var med (2 år).


    Dock så var det ganska hett ibland, så i slutet av maj/början på juni kan man ju åka, men beställ gärna hotell där ni kan ha AC, det hade vi och kunde ställa in temperaturen helt själva. Ett MÅSTE annars hade vi inte överlevt nätterna :)


    haha.


    Annars har jag hört gott om september med. (slutet) me njag ANTAR att det är vackrare i maj/juni och inte så "uppbränt"

  • skruttisOmuffis

    Hehe Jag menade inte att det inte skulle vara vackert på sensommaren, Sardinien är ju vackert oavsett! Men vill man ha massa blommor och behagligare temperatur är det försommaren som gäller. Om man tar sig en tur utanför stan i augusti och senare så är fälten "tomma" förutom på en massa torra strån istället för fyllda med vallmo!

Svar på tråden Vilken månad ska vi åka till Sardinien??