• Sofia 3

Torka rosor i oasis???

Jag fick en kruka med rosor i oasis, kan man låta rosorna vara kvar så att de torkar, alltså så man kan behålla arrangemanget?? Annars ska man väl torka dem upp o ner men det är ju fint att ha kvar dem i krukan, vad tror ni??? Är det bara att låta dem vara så blir det fint??

• Svar på tråden Torka rosor i oasis???
  • Ellte

Går det inte att ta upp oasisen och hänga rubbet? Tror att risken är att rosorna blir bruna annars... Det får (såklart) inte heller vara nåt vatten kvar i oasisen...

• Sofia 3

Tror inte det går att ta upp dem, för rosorna är så pass avklippta så det funkar inte. Jag ser nu att rosorna redan börjat bli bruna så det funkar nog inte.

• Julia B

Min bukett bestod av rosor i oasis. De var också korta (buketten var rund) och det kändes meningslöst att plocka ur dem för att torka dem och sedan försöka stoppa tillbaka dem på ett snyggt sätt. Den fick ligga ett tag, men rosorna blev bruna och började sedan mögla...trist. Andra har dock lyckats torka blommor i oasis, så det kanske berodde på att de låg i källaren där luftfuktigheten är rätt hög på sommaren.

Svar på tråden Torka rosor i oasis???