mariefarah se skrev 2010-12-08 21:50:38 följande:
Hej Jan2011!
Om din frisör ska sminka dig, så borde hon veta vilka produkter du bör använda. har hon inget smink?
Först och fräst så är basen det viktigaste för ett hållbart resultat= Foundation, concealer och ett löspuder för att fixera hela sminkningen. När du väljer ut en foundation så testar du på käkbenet ,nyansen ska vara det samma på foundation för att få ett naturligt resultat. När det gäller märken så kan jag rekommendera Mac, Makeup store, Face, det är bra och helt ok priser. Basen är det som är dyrast i en makeup men den håller sedan i evigheter när du väl har köpt hem det.
Sen har du ögonen: en eyeprimer behövs för att fästa skuggan hela dagen och därefter kanske 2-3 skuggor efter tycke och smak. mascara och ögonpenna/Eyeliner
Kinderna: ett rouge
Ögonbrynen: Ögonbrynsskugga eller penna, samma där efter tycke och smak och beroende på hur naturligt du vill att det ska se ut. Jag rekommenderar en ögonbrynsskugga
Läppar: Läppenna för att rama in läpparna så att inte läppstiftet "rinner ut" men du kan även fylla i hela läppen för att sedan måla på läppstiftet, då haller det i flera timmar...ett tips bara:)
Lycka till nu! Som sagt det är en del produkter om man inte använder så mycket smink annars, men å andra sidan har du sedan skåpet fullt när det nalkas fest, utgång etc :)
Jag pratade lite med frisören, men dom har egentligen slutat med sminkning och naglar på deras salong. Men eftersom jag känner frisören så kommer hon hjälpa mig att lägga makeupen för det är hon duktig på, men jag måste införskaffa produkterna.
Tack för dina tips! Alltid skönt att få lite koll.