• Silver lining

Vigselprogram kyrkan:hur manga;en per pers?

Hej! vi ska goera ett vigselprogram foer oss och gaester sa alla kan foelja vigseln;
    Nu undrar ja: hur manga ska vi ha? - En per person(gaest) eller drygt en per "par"; dvs en singel far ett eget, men om man aer i par sa "delar man"?

Hur har ni gjort? Verkar ovan snalt?
    Samtidigt vill man ju inte laegga en massa pengar pa sant som sedan blir bara blir oever  "en masse" foer att folk kanske inte tar med sig hem??

Erfarenheter kring detta?
    TACK!!

• Svar på tråden Vigselprogram kyrkan:hur manga;en per pers?
  • Jeez

De flesta gör ett per person. FInns såklart många olika sätt att tänka. Jag kan tycka att om man nu ändå gör program (vilket ju inte är nödvändigt) så kan man lika gärna göra ett per pers. Det är  för det mesta inte jättestor skillnad på tryckkostnad ändå och vill man spara miljö och/eller pengar så finns ju psalmer mm i psalmbok och minnen i annan form.

• Emblas Mamma

Det bröllop jag var på sist TROR jag hade ett per par om man säger så.

Ungefär till varannan person då ungefär.. men jag är inte helt säker. Rätt bra att inte slänga för mycket pengar på sånt, men kanske roligt för alla att ha en ändå..?

JAg kommer nog inte göra till alla. Sparar på ekonomin och framför allt miljön :)

• MaddeåMats

Vi blir 38 pers till festen och kommer göra 28 vigselprogram, tänker så här: 1 per par, men det kommer även singlar och fler till kyrkan än som är bjudna till festen!

• AnnC81

Om ni gör ett program per par, tänk på att de som delar ut programmen har koll på vilka som är par och singlar. Jag var på ett bröllop för massa år sedan när jag var nybliven singel och visserligen extra känslig just då ;) När jag kom in i kyrkan fick jag en rispåse, men inget vigselprogram, för den skulle killen ha. Då blev jag förbannad på att allt var gjort för par... som sagt, var väldigt känslig just då men i alla fall något att tänka på kanske :)

• Sörön10

Vi hade en per person, plus något extra eftersom vi skulle vara utomhus och misstänkte att fler kanske sökte sig till platsen...

• Flodis Hjärtat

En per par + några extra då vi vet att fler kommer komma till kyrkan

• SnartFruSir

Det är rätt många som har flaggat för att de vill komma på vår vigsel, även om de int eär "bjudna" av oss. Det är mer vänner till våra föräldra, kompisars föräldrar osv. Och det får de självklart göra. Så för vår del, så kommer vi nog trycka 120-130 st (vi blir runt 105). Alla kommer nog ändå inte att ta om partnern redan fått.

Ett annat tips är kanske att man sätter ut programmen i förväg på stol eller bänk, så kanske de räcker längre i så fall? (om tanken är 1 på 2 osv..)

Svar på tråden Vigselprogram kyrkan:hur manga;en per pers?