Billiga tackkort
Vart har ni beställt era tackkort? Tittar du och med porto ut till gästerna kommer dessa gå på ca 25...! Kr/st och det är ju ett par... Finns förslag?
Vart har ni beställt era tackkort? Tittar du och med porto ut till gästerna kommer dessa gå på ca 25...! Kr/st och det är ju ett par... Finns förslag?
Ska det se snyggt och proffsigt ut får du nog räkna ungefär på det priset.
Bara portot är ju 6kr, vilket innebär en kortkostnad med kuvert på 19kr vilket inte alls är orimligt pris.
Ska du komma lite billigare undan så finns ju möjligheten att skriva ut egna med skrivaren till datorn.
Inte alls lika snyggt, men självklart lite billigare.
panduro? kollat där?
Man kan också ta ett kort och kopiera, om du nu har ett från en handkamera någon i familjen tog. Sen frågar du i fotoaffären efter kort där du sätter in bilden, blir superfina tackkort och inte alls lika dyrt. Men, rätt lätt att vika ett tjockare papper och sen klistra på din bild, skriva ut en text om du inte vill texta för hand. Lycka till!
Vi skriver ut tackkorten på skrivare och klistar sedan in bilderna, så för oss blir det:
Foton: 1,75:- per styck
Papper: 2,50:- per styck (A4 delat i hälften)
Summa: 4,25:- + porto
Jag gick amok i en panduro butik och gjorde jättefina egna kort med personlig hälsning och personligt tack för presenter och hjälp med annat och lite allt möjligt. Folk blev sååå glada och vi fick så mycket respons för de personliga korten... Krävs ju att man sitter några kvällar och knåpar ihop korten men det var ju så roligt att det gjorde inget =)
Vi köpte från www.qpix.se , kostnad från drygt 6 kr med kuvert inkluderat.
Vi ville ha med flera bilder på. Sedan tänkte vi sätta in det i ett "pappkort" med typ samma dekoration på framsidan som inbjudningarna hade. Men det blev inte av, så vi skickade ut korten som de var och upptäckte senare att det nästan var bättre... Fick många kommentarer om att det var praktiskt att kortet inte var dubbelvikt - mycket lättare att ha uppsatt.
Beror alldeles på vilka krav man har.....
Jag driver själv foto- och reklambyrå och kanske ställer lite högre krav på kvalitet.
Att designa snyggt själv betyder inte att utskrifterna blir snygga i ens egen hemmaskrivare.
Självklart kan man köra med en bra skrivare samt ett tjockare papper med fin yta och få det att bli snyggt, men å andra sidan kräver det att skrivaren verkligen klarar det.
Många billiga "hemmaskrivare" har alldeles för dålig kvalitet och klarar tex ofta inte tjockt papper samt att det blir halvdåligt tryck.
Men inte nog med det. Ska man printa foton så drar färgpatronkostnaderna iväg rätt snabbt! Frågan är då om det blir så billigt?
Jag kan annars rekommendera min leverantör då det gäller utskrifter i proffskvalitet:
Crimson.se
Snabb service! Du laddar upp filerna som ska printas direkt på nätet. Oftast ligger de i brevlådan redan dagen efter!
Men annars tycker jag att Optimal Print, Vistaprint och liknande tjänster levererar helt okej kort till relativt låga priser.
Såg intressant ut när det gäller priserna i varje fall!
Kan vara ett bra alternativ kanske!
Vi gör inte tackkorten själva av kostnadsskäl utan för att de som säljs är så tråkiga och opersonliga. Hellre ett rent vitt tackkort med en personlig text än ett massproducerat tycker jag. Det finns kort på Panduro och Tiimari som inte är så dyra där man kan klistra in kort själv och skriva en hälsning för hand.
soo true sebastiana, sooo true!!