• AdelaideB

Kan du rekomendera någon i Skellefteåtrakten som sjunger/spelar på vigsel?

Jag och min sambo gifter oss borgeligt i sommar utanför Lövånger. Ingen av oss har någon släkting eller vän som sjunger men vi vill väldigt gärna ha "levande" musik på vigseln. Någon som kan tipsa om någon som sjunger och spelar till exempel gitarr? Det gäller bara för själva vigseln.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Kan du rekomendera någon i Skellefteåtrakten som sjunger/spelar på vigsel?
  • Fjosok

Kunde rekomenderat mig själv, men bor sen länge i mälardalen :)

Bra plats för vigsel dock ... tillbringat min barndoms somrar där.

• Majblommor

Hej

Utan att ha frågat vederbörande om de kan, kan jag rekommendera grabbarna i duon Black and white. De spelar covers och kan underhålla på kvällen men är väldigt trevliga och kompetetenta. De har kompetensen att hjälpa till i alla falll. I annat fall kan jag också otroligt varmt rekommendera Simon och Anna Åkesson, Simon är son till Leif Åkesson som leder x antal körer i skellefteå +umeå. Simon är gift med Anna och tillsammans har de till och med en kvartett som heter Voicebox www.voicebox.se/, men hela gruppen behöver ju inte delta.

Båda dessa gäng uppträder ju "för pengar" så jag vet inte vad du har för budget och tänkt dig för upplägg, men fråga går ju så får du ta ställning sen. =)

Lycka till!

• AdelaideB

Tack för svaren!

Vi hade inte tänkt att ha fest på själva vigselkvällen utan vid ett senare tillfälle. Därför gäller det ju bara själva vigseln. Vår budget är ganska begränsad, men självklart får vederbörande betalt.

Fjosok: Man får gärna tipsa om sig själv :) Har du släkt i Lövånger eller hur kommer det sig att du varit mycket där?

• Fjosok

Jag sjunger inte numer i sådana sammanhang så det är lugnt :)

Jag kommer från en by 3-4 mil från Lövånger, norrut sett. Sen har vi sommarstuga vid Lövångerskusten.

• lärkan

Majblommor skrev 2010-11-27 23:07:12 följande:
    Hej Utan att ha frågat vederbörande om de kan, kan jag rekommendera grabbarna i duon Black and white. De spelar covers och kan underhålla på kvällen men är väldigt trevliga och kompetetenta. De har kompetensen att hjälpa till i alla falll. I annat fall kan jag också otroligt varmt rekommendera Simon och Anna Åkesson, Simon är son till Leif Åkesson som leder x antal körer i skellefteå +umeå. Simon är gift med Anna och tillsammans har de till och med en kvartett som heter Voicebox www.voicebox.se/, men hela gruppen behöver ju inte delta. Båda dessa gäng uppträder ju "för pengar" så jag vet inte vad du har för budget och tänkt dig för upplägg, men fråga går ju så får du ta ställning sen. =) Lycka till!  

Tänkte just rekommendera Simon och Anna Åkesson!! Gick på Framnäs folkhögskola tillsammans med dem (musik utb, jag studerade också sång). De rekommenderas varmt, de är oerhört musikaliska och superduktiga!!

Lycka till!!
    //Anna

Svar på tråden Kan du rekomendera någon i Skellefteåtrakten som sjunger/spelar på vigsel?