• c4trin

Helsingborg och utanför

Hej!

Jag bor i en by utanför Helsingborg och hade gärna fått kontakt med andra som bor inärheten. Hade vat kul att lära känna fler i området (var som helst egentligen, men lättast i närheten)

Hoppas här e nån som kanske nappar på mitt förslag, alltid kul att träffa eller prata med nya folk!

• Svar på tråden Helsingborg och utanför
  • Lumys

Hejsan!
    Jag bor i Halmstad och planerar vårt bröllop i september nästa år :)
    Det är ju inte jättenära men inte så farligt långt bort heller.. Hur långt har ni kommit med planerna??

• aprilbrud2011

Hej,

Bor oxå utanför Helsingborg och ska gifta oss 16/4.
    Blev lite nyfiken på var ni ska ha festen och så? När gifter ni er?

• c4trin
    aprilbrud2011 skrev 2010-11-27 21:31:50 följande:
    Hej,Bor oxå utanför Helsingborg och ska gifta oss 16/4.Blev lite nyfiken på var ni ska ha festen och så? När gifter ni er?

Vi gifter oss den 4 juni. Ska ha festen på en bygdegård i Vallåkra! Själva vigseln är i Glumslövs kyrka, valde den för att den e så fin och allt runtomkring är så vackert! =)

Aha, gud vad kul! Alltid roligt att sncka med folk härifrån! Vart ska ni ha ert bröllop?

aprilbrud2011 skrev 2010-11-27 21:31:50 följande:
    Hej,Bor oxå utanför Helsingborg och ska gifta oss 16/4.Blev lite nyfiken på var ni ska ha festen och så? När gifter ni er?

Vi gifter oss den 4 juni. Ska ha festen på en bygdegård i Vallåkra! Själva vigseln är i Glumslövs kyrka, valde den för att den e så fin och allt runtomkring är så vackert! =)

Aha, gud vad kul! Alltid roligt att sncka med folk härifrån! Vart ska ni ha ert bröllop?

Lumys skrev 2010-11-26 19:39:30 följande:
    Hejsan!Jag bor i Halmstad och planerar vårt bröllop i september nästa år :)Det är ju inte jättenära men inte så farligt långt bort heller.. Hur långt har ni kommit med planerna??
    Hej!! Nej det e ju ganska nära iallafall!

Jaa du, vi ska snart skicka inbjudningarna. Har valt klänning och så som kommer i januari eller februari nåt. Vi har gjort mat meny och planerat drinkar och så.
    Har även pratat med en frisör som gör smink och hår, som var alldeles underbar, så på måndag blir det att ringa honom och boka upp!

Planeringen inför dekorationer är också ganska klara, vi vet hur vi vill ha de (mest jag för de e mest jag som orkar lägga ner tid på sånna saker ;) ) och sådant som blommor å så e ju för tidigt att skaffa redan nu!
    Och såklart e hotellet för bröllopsnatten bokat.. Ville ju ha de bästa hotellet och den finaste sviten i stan, så vi tänkte lika bra att vara ute i tid ;)

Sen vet jag inte om vi kommit mycket längre. Känns verkligen som att de mesta e på g iallafall! Ni då? Har ni kommit långt med planerna?

• aprilbrud2011

Aha då kanske man ska komma tillgängligheten där den 16/4 istället... Vi har bokat Kvistofta/rydebäck men senatiden varbokad så vi fick 14.00 och vi tycker det ärför tidigt.

Vill gärna ha festen på Fredshög, en herrgård utanför Härslöv typ men vet inte om vi kommer få plats och "stallet" där kan bli för kallt i april  :( Tror vi ska åka ut en gång till och se.

Vi tänkte ha Ingerfrån Grönadal till vår catering men vill inte vara påGrönadal då det känns lite vardagligt för oss då  sambons dotter går i skolan där varje dag. Annars en  fin och prisvärd lokal och nära kvistofta  kyrka.

• c4trin

Aha, jo vi bor precis brevid Grönadal nästan och m2b jobbar som kock hos Inger så det blev det självklara valet! Har stora planer för att få de super fint där inne ;)
    min syster går också där varje dag, men jag ska göra om allt så hon knappt känner igen sig e planerna ;)

Jo min sambo sa att där e super fint. Har sett några bilder o de va verkligen mys! T om bubbelpool på rummet!! *jej* hihi
    Hur många e ni som ska komma då? Jo de kan nog bli lite kallt på kvällen kan jag tänka mig..

Aha, bor ni i närheten här också eller?

Har ni kommit långt i er planering? =)

• aprilbrud2011

Aha, då går de kanske tillsammans på Grönadal? Sista året...
    Har oxå sett foto och visst kan man få det super fint på Grönadal! Sammanträffande att vi båda ska ha Inger ;)

Vi bor i Rydebäck. Kommer du från Vallåkra eller? Får man fråga hur gammal du är? Umgicks en del där i min ungdom ;)

Vi har inte kommit så jätte långt i planering mer än ca gästantal (dryga 50 i nuläget), övernattning, catering, ungefär var vi ska ha festen..., bokat för tidig kyrktid och läst tidningar för att få inspiration till inbjudningar, klänning, blommor osv.
    Glumslöv var inte heller tillgängligt 15.30 så jag ska kolla med Säby, Härslöv eller Raus tänkte jag.

Gör ni mycket själva med inbjudningar och så? Var köper du matrialet isf?

• c4trin

Ja hon går också sista året.. Vad heter din sambos dotter då? Kanske vet vem de e :P

Jag e 23.. Men jag kommer inte härifrån från början, har bott här i ungefär 6 år nu. Är från Påarp från början.

Jo då lär du träffa min blivande när de kommer med maten till er då då ;)

Nej vi beställde från Calliografen färdiga, e supersnygga! Visst de blir lite dyrare, men de va de värt ;) www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1060873 är de vi beställde! Jag tänkte så att jag kna inte göra de lika fint som de färdigbeställda.. Så sitter man där timme efter timme och blir aldrig nöjd. Sen hittade jag dessa och föll för dem dirrekt!

Men annars kan man väl kolla på typ Panduro och sånna ställen?? de har en hel del fina papper och så!Caliografen hade också gör det själv paket såg jag.

• aprilbrud2011

Ja då går de ju tillsammans... Jennifer från Bårslöv. Vad heter din syster?

Era valda kort ser verkligen fina ut. Får kika runt lite på deras  hemsida och jämföra lite med  butik och eget pysslande... Vi måste ju få ut dem ganska snart så lite stressande att fixa själv.

Hade du beställt din klänning på nätet? Tänkte jag skulle kolla lite på Anina imorgon och så ligger Lilys katalog framför mig ;) Blir nöjet nu när dotter sover och son spelar...

• c4trin

Rebekka heter hon! Bor också här i byn.

Jag va inne på Anina också och kollade. De har verkligen mycket där, men om man ska köpa e leveranstiden cirka 6 månader. Dessutom tyckte jag att de var dyra när man jämför med de jag kollat på på internet. Visserligen hittade jag 2 st för ca 3 500 kr, emn hade redan hittat en jag gillade på internet för 1800 med frakt. Så jag bestämde mig för att ta den jag hittade eftersom den var mer "speciell" och lite det jag var ute efter. Ville ha med svarta detaljer och lite annorlunda, inte en helt vanlig vit klänning, Finns många fins sånna också men den dan ska allt va perfekt juh ;)

men de där med klänning e verkligen inte lätt! Jag har velat fram och tillbaka i 1 månad nu. Fast idag skickade jag iväg beställningen, får den måttsydd efter mig och betalningen sker på faktura när jag fått klänningen. Har dessutom 14 dagar på mig att ångra mig om den inte skulle se ut som jag vill sen när den väl kommit. Känns verkligen bra de! =)

• aprilbrud2011

Haha vad kul -världen är sjukt liten ibland alltså!

Bokade Härslöv kyrka idag, Säby k:a är bara öppen under sommaren och har mindre orgel om man vill ha pampig inmarch...
    Festen kommer bli på Fredshög Herrgård och det känns så bra även om vi fått tighta till med vilka vi bjuder.
    Vem ska ni ha som band?
    Får man fråga vilken  internetsida du beställt via? man är ju lite rädd att beställa via någon oseriös och inte få vad den liknar på bild :(
    Går man  till skräddare sen om man behöver sy in eller ut innan bröllopet?

Svar på tråden Helsingborg och utanför