• fru201­1kansk­e
    Äldre 26 Nov 11:31
    26850 visningar
    30 svar
    30
    26850

    Vill varna för REDUX

    Jag satt och tyckte att det var lite jobbigt att jag inte går ner mer i vikt än vad jag gör när jag fick se en annons för att prova på Redux, som skulle höja förbränningen och innehöll endast natruliga ingredienser.
    Redan när jag skickat efter tabletterna ångrade jag mig, jag tror ju inte sånna QuickFix..
    Men sen när tabletterna kom tänkte jag att det skadar ju inte att prova, det värsta som kan hända är ju att inget händer...
    Så fel jag hade...
    Jag fick en jättereaktion, det brände som eld i magen, huden vart röd varm och stacks, över hela kroppen! Detta höll i sig i två timmar. Magen känns fortfarande öm och det är nu 5 dagar seda jag tog EN tablett (man ska ta tre om dagen..)
    Mailade detta till säljaren och fick till svar att det inte var farligt om jag inte är allergisk (vilket jag inte är), tydligen en vanlig reaktion som de inte skriver ett ord om på produkten...

    Nu är det ju inte säkert att detta drabbar alla, men jag vill bara varna då det var riktigt obehagligt!

  • Svar på tråden Vill varna för REDUX
  • förlov­adflic­ka
    Äldre 26 Nov 11:33
    #1

    Nej, vad läskigt! Hoppas det inte blir några mer följder av det bara!
    Usch, det är så lätt att man går på sånt, bara jag tittar på tv-shop vill jag ha allt jag inte behöver :P

  • Vickym­b
    Äldre 26 Nov 21:18
    #2

    Jag har också provat dom...hände ingen ting men tror heller inte på det.

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 1 Dec 22:40
    #3

    Usch, såg en annons på facebook nu om att de sökte kvinnor mellan 18-24 att prova detta gratis. Fy alltså :S Men förstår att du gick på det, det verkar så lockande, tom för mig som verkligen inte behöver gå ner, fy vad förrädiskt!

  • Äldre 1 Dec 22:48
    #4

    Tur att jag inte beställde...

    Hoppas du mår bättre snart :)

  • tonårs­morsa
    Äldre 2 Dec 00:14
    #5

    Det här kan man läsa på nyfikenvital:

    Redux - Dexfenfluramin


    Läkemedlen som stimulerar dopamin i hjärnan sätter effektivt ner aptiten men risken för beroende är hög. Det har visat sig att läkemedel som påverkar serotonin kan minska aptiten och flera sådana läkemedel har utvecklats. Ett av de första var Redux (dexfenfluramin).


    Redux godkändes under 1990-talet i USA men togs bort från marknaden efter att man sett allvarliga hjärt- och kärlbiverkningar. Det är heller inte godkänt i Sverige och har aldrig varit det. Redux kom att ersättas av sibutramin som har likartad verkan men anses säkrare. I Sverige var Sibutramin godkänt som läkemedel under en period och såldes under namnet Reductil. Det drogs senare in p.g.a. risk för hjärt- och kärlbiverkningar.

  • categ
    Äldre 2 Jan 21:43
    #6

    Jag har provet det nu i 3veck. gav utlovat resultat vad det gäller viktminskning. Men har inte gett minskat sötsug.
    Har inte haft besvär på något sätt, är annars allergisk på både det ena och andra. Skall fortsätta ta det.

  • Elzbie­ta202
    Äldre 3 Jan 12:32
    #7

    Jag har prövat redux i 2-3 veckor. Ingen viktminskning, ingen minskade sötsug, snarare ökad aptit!!!!!!!!!!!!
    Efter ett tag fick jag ett försendelse från mtm economy om två stora paket med redux - som jag inte beställde - och en räkning på 747kr. Vid kontakt med mtm Jonas Karlsson fick jag veta att: i vilkoren, som jag godtjände (för att kunna köpa ett redux paket on 60 tabl. prov i 14 dagar) stod det att om jag inte avbeställer inom 14 dagar så ska de automatiskt skicka nästa paket.
    Fast jag tycker att ett seriöst företag skriver inte sådant i vilkoren, utan det borde stå på sajten där man bestämde sig för att prova medlet i 14 dagar, eller hur!?!
    Nu ska jak kontakta Konsumentverket för när jag försökte hitta sidan jag gjorde inköpet ifrån, hittar jag inte den!!
    Jag ville kolla hur det såg ut men tydligen ligger sidan under någon annan adress eller är den nedtagen nu.

  • Hammer­man
    Äldre 3 Jan 14:38
    #8

    Om jag inte tagit fel på kemin så beror hettningarna på att bantningspiller innehåller niacin vilket har den effekten på människokroppen. Har ingen som helst effekt på fettförbränningen, det enda som händer är att man blir varm ett kort tag (eller som i ditt fel, ett långt tag) vilket får folk att tro att de bränner fett, vilket egentligen är en väldigt olycklig formulering eftersom man inte kan bränna bort en fettcell. Det som händer när man går ner i vikt är att fettcellerna krymper.

    Vad gäller min åsikt om piller och annat så skulle jag vilja ta tillfället i akt och göra en Kelso:

  • Hammer­man
    Äldre 3 Jan 14:39
    #9

    "Eller som i ditt FALL" ska det naturligtvis stå.

  • jazzie­78
    Äldre 3 Jan 15:10
    #10

    Finns tyvärr inga genvägar när det kommer till viktminskning - enbart bra mat och motion. Piller är bara för företag att tjäna pengar på oss desperata konsumenter. Jag har själv provat Alli och det hjälpte absolut ingenting! Nu läser jag till Hälsopedagog och vet bättre.....

    Hoppas du mår bättre nu!

Svar på tråden Vill varna för REDUX