• las vegas bruden

Hur fäster man brudslöjan på utsläppt hår?

Jag kommer gifta mig i Las Vegas i maj 2011. Makeupen kommer jag lägga själv, då jag vill ha ganska skarp sminkning och blir nöjd med resultatet jag övat in. =)

Men när det kommer till håret börjar jag bli osäker. Jag har varit inställd på att fixa även det själv, men kan inte få till slöjan på ett snyggt sätt. Jag hittar inga bilder där man ser slöjan baktill, då bruden har utsläppt hår. Jag vill inte ha tiara, men hade tänkt att ha ett diadem i håret.

Jag har köpt hem bumpits, men gillar inte riktigt "bullen" som blir på håret. Om ni inte vet vad bumits är, sök på google. ;) Jag tycker att dem verkade vara jättebra men trivs som sagt inte i det.

Min fundering är nu om man ska kolla upp någon frisör i Vegas eller om bröllopsarrangörerna har en. Hoppas i så fall att de kan skicka lite bilder på tidigare frisyrer de har fixat.

Tacksam för synpunkter och svar! =)

• Svar på tråden Hur fäster man brudslöjan på utsläppt hår?
  • las vegas bruden

Ja, hon såg verkligen jättefin ut. Men sätter man bara slöjan mitt uppe på då? Får väl kanske tupera lite så slöjan fäster..? 

Problemet är dock att jag inte har kam på min slöja och inte hittat vart man köper heller. Något tips? =)

• shakynose
    las vegas bruden skrev 2010-11-26 11:03:33 följande:
    Ja, hon såg verkligen jättefin ut. Men sätter man bara slöjan mitt uppe på då? Får väl kanske tupera lite så slöjan fäster..?  Problemet är dock att jag inte har kam på min slöja och inte hittat vart man köper heller. Något tips? =)

www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet&OPT=GET&AID=211505

Denna kan funka om du har en kortare slöja, om din slöja är lång behöver du nåt rejälare.

www.veilubridal.com/metal-wire-combs-veils/metal-comb.jpg

• shakynose
    las vegas bruden skrev 2010-11-26 22:24:43 följande:
    Tack så hemskt mycket för dina svar!! =) Jag har en kort slöja så får åka till Panduro och kika.
    Kul att kunna hjälpa till! Här är en video på hur man fäster en slöja i utsläppt hår. Den börjar med en birdcage men går sen vidare till en "riktig" slöja.

• mattiasFästmö

jag hade ju semiutsläppt hår, och slöjan kom ju underifrån på mig, alltså den satt instoppad i håret, så han satte bara fast den med kanmmen den kom i och nålade fast den ordentligt, men sen hade jag ju hår över. Men det var supersnyggt!

• las vegas bruden
    shakynose skrev 2010-11-26 23:59:07 följande:
    Kul att kunna hjälpa till! Här är en video på hur man fäster en slöja i utsläppt hår. Den börjar med en birdcage men går sen vidare till en "riktig" slöja. www.youtube.com/watch
    Åh vad bra. Jättesnällt av dig!! Uppskattar det massor. Nu är mina bekymmer över! ;)

shakynose skrev 2010-11-26 23:59:07 följande:
    Kul att kunna hjälpa till! Här är en video på hur man fäster en slöja i utsläppt hår. Den börjar med en birdcage men går sen vidare till en "riktig" slöja. www.youtube.com/watch
    Åh vad bra. Jättesnällt av dig!! Uppskattar det massor. Nu är mina bekymmer över! ;)

mattiasFästmö skrev 2010-11-27 12:58:43 följande:
    jag hade ju semiutsläppt hår, och slöjan kom ju underifrån på mig, alltså den satt instoppad i håret, så han satte bara fast den med kanmmen den kom i och nålade fast den ordentligt, men sen hade jag ju hår över. Men det var supersnyggt!
    Ja, jag kikade på bilderna och det såg jättefint ut. Dock ska jag inte ha något uppsatt. =)
Svar på tråden Hur fäster man brudslöjan på utsläppt hår?