• Aurelia

Söker ridskola! (Stockholm)

Jag har bestämt mig för att börja rida igen, trots alla ridolyckor man hört talas om på sista tiden. :(   Har hört mig för på ett par olika ställen, och det verkar som att jag kan få plats i en grupp på Blåkulla Ridskola (Västerhaninge) eller ev. Fors gård (islansdshäststall i Västerhaningen). Jag bor söder om stan och vil gärna inte ha längre än max 45 min resväg kommunalt till stallet. Sen är det ju viktigt att hästarna är bra och trygga också osv. Någon som känner till ställena jag nämnt eller har andra tips?
    Jättetacksam för svar!!

• Svar på tråden Söker ridskola! (Stockholm)
  • Vickymb

Jag växte upp i stallet på Botkyrka Ridsällskap i Tumba...kan varmt rekommenderas =)

• say yes

äppelviken i bromma. men tyvärr inte söder om stan.

• Biscuit

Jag kan rekomendera Farsta Ridskola, bra instruktörer och välutbildade hästar. Ligger vid farsta näset söder om sthlm. Rider där själv och har gjort till o från i 10 år. Får dock inte blandas ihop med Ågesta ridskola som ligger ganska nära men som jag hört både bra och dåligt från. Kul att du vill börja igen, lycka till.

• Aurelia

Tack så mkt för svaren!! Farsta ridskola har jag funderat på.... men nu lutar det åt Mälarhöjdens ridskola. Dom har en ledig plats åt mig i en söndagsgrupp o så ligger det väldigt bra till för mig som bor i Liljeholmen. Någon som känner till den ridskolan?

• Biscuit

Red där när jag var liten, men jag vet att de byt ägare ett par gånger sen dess. Men jag tror nästan att det bästa är att bara åka dit och känna av stämningen och hästarna. Lycka till!

• Aurelia

Provlektion inbokad på Mälarhöjdens ridskola... spännande!!

Svar på tråden Söker ridskola! (Stockholm)