• ZILWER

bords placering

JAG HAR ETT LITET PROBLEM, NÄR DET GÄLLER BORDSPLACERING.

MAN SÄGER JU ATT FÖRÄLDRARNA SKA SITTA VID HORNÖRSBORDET.

MEN JAG HAR 2 BIOLOGISKA FÖRÄLDRAR, MEN! OCKSÅ EN UNDERBAR!

STYVFAR OCH STYVMOR.

HUR SKA MAN PLACERA MINA BIOLOGISKA FÖRÄLDRAR OCH MINA STYVFÖRÄLDRAR PÅ ETT BRA OCH SCHYST SÄTT.

JAG VILL LIKSOM ATT DE ALLA SKA KÄNNA SIG BETYDELSEFULLA.

MINA BIOLOGISKA FÖRÄLDRAR OCH MINA STYVFÖRÄLDRAR KOMMER ÖVERENS OCH KAN SOM SAGT VAR HA DET TREVLIGT TILLSAMMANS PÅ EN FEST. SÅ JAG ÄR INTE "RÄDD" FÖR ATT PLACERA DEM JÄMTE VARANN.

SNÄLLA HJÄLP MIG! MED FÖRSLAG PÅ BORDSPLACERING.

• Svar på tråden bords placering
  • liiine89

Jag gjorde en liten egen bordsplacering som ser ut såhär.

Bestman | Lillebror | Mamma till min M2B | Min M2B | Jag | Mamma | Pappa | Tärna

Så gjorde jag på mitt honnörsbord. Får hoppas det blir bra =)

• liiine89

liiine89 skrev 2010-11-25 17:17:28 följande:
    Jag gjorde en liten egen bordsplacering som ser ut såhär.Bestman | Lillebror | Mamma till min M2B | Min M2B | Jag | Mamma | Pappa | TärnaSå gjorde jag på mitt honnörsbord. Får hoppas det blir bra =)

Det är alltså hans lillebror brevid hans mamma. :)

• nsdtr

antingen kan du ju göra ett extra långt hornörsbord med alla de inblandande eller så sätter du dina styvföräldrar vid en tunga fast närmast er så de känner sig nära er.

• förlovadflicka

ZILWER skrev 2010-11-25 16:12:35 följande:
    JAG HAR ETT LITET PROBLEM, NÄR DET GÄLLER BORDSPLACERING. MAN SÄGER JU ATT FÖRÄLDRARNA SKA SITTA VID HORNÖRSBORDET. MEN JAG HAR 2 BIOLOGISKA FÖRÄLDRAR, MEN! OCKSÅ EN UNDERBAR! STYVFAR OCH STYVMOR. HUR SKA MAN PLACERA MINA BIOLOGISKA FÖRÄLDRAR OCH MINA STYVFÖRÄLDRAR PÅ ETT BRA OCH SCHYST SÄTT. JAG VILL LIKSOM ATT DE ALLA SKA KÄNNA SIG BETYDELSEFULLA. MINA BIOLOGISKA FÖRÄLDRAR OCH MINA STYVFÖRÄLDRAR KOMMER ÖVERENS OCH KAN SOM SAGT VAR HA DET TREVLIGT TILLSAMMANS PÅ EN FEST. SÅ JAG ÄR INTE "RÄDD" FÖR ATT PLACERA DEM JÄMTE VARANN. SNÄLLA HJÄLP MIG! MED FÖRSLAG PÅ BORDSPLACERING.  

Tryck av caps lock! Är jättejobbigt att läsa bara versaler! Och du ska väl inte gifta dig förrän 2012, du behöver knappast börja oroa dig för bordsplaceringen nu... :)

• ZILWER
    förlovadflicka skrev 2010-11-25 17:28:00 följande:
      Tryck av caps lock! Är jättejobbigt att läsa bara versaler! Och du ska väl inte gifta dig förrän 2012, du behöver knappast börja oroa dig för bordsplaceringen nu... :)
    Jag är synskadad, därför hade jag caps lock på. Men jag ska tänka på det som du skrev. Tack för kritiken! Ja, Du har rätt. det är långt kvar till mitt bröllop. Men jag ville ta upp det för att få lite förslag.
  • förlovadflicka

ZILWER skrev 2010-11-25 17:43:19 följande:
    Jag är synskadad, därför hade jag caps lock på. Men jag ska tänka på det som du skrev. Tack för kritiken! Ja, Du har rätt. det är långt kvar till mitt bröllop. Men jag ville ta upp det för att få lite förslag.

Menade verkligen inget illa :)

• ZILWER
    förlovadflicka skrev 2010-11-25 17:53:54 följande:
      Menade verkligen inget illa :)
    Det är okej, man måste tåla kritik. Jag förstår Dig också! Skrev i Din gästbok. Jag är ny här på Bröllops torget. Och vill ha lite vänner. TACK! för att Du bad om ursäkt. Det uppskattade jag mycket.
  • MrsT2011

förlovadflicka skrev 2010-11-25 17:28:00 följande:

Lite taskigt tycker jag, onödig kommentar... Jag tycker inte alls att det är jobbigt att läsa versaler!

Mitt förslag till dig TS är att du placerar dina styvföräldrar längst ut på honnörsbordet, åtta personer i bredd brukar inte vara några problem. Då blir det såhär enligt etikettsboken (föreställ dig att jag står bakom era ryggar när jag lägger denna placering):
    din styvmor|din mans far|din mor|din man|du själv|din far|din mans mor|din styvfar

Herrarna har damen till höger om sig så långt det är möjligt, kanske det finns ett "extra" par ur föräldragenerationen på din mans sida? Till exempel din mans moster och hennes man? Då kan du fylla på med dessa personer längst ut. Tio personer funkar nog beroende på hur många gäster det är totalt.

• ZILWER

Jag blev ledssen, men hon bad om ursäkt och jag accepterade det! Tack! för ditt inlägg.

• moonlightgirl

Jag skrev också alltid med versaler förut men folk påpekade till mig att det betyder att man skriker på mobil och datorspråk så att säga. Jag försökte förklara att det var för att jag är dyslektiker och att det är lättare att se om man stavar fel när man använder versaler. Men nu har jag lärt mig att använda små och stora bokstäver men stavfelen kommer ibland och det är inget jag kan rå för men jag gör mitt bästa.

Jag tycker även att det är lättare at läsa när det är versaler men det går bra när det är blandat. Det jag däremot tycker är jobbigt är när folk inte skriver stor bokstav i början, inte har punkt utan att allt bara flyter ihop. Då är det riktigt jobbigt att läsa. Jag tycker även att det blir lättare att läsa när man typ delar in i olika stycken och då hoppar över en extra rad så som jag gjort här. Men jag missar det själv ibland så jag ska inte slå mig för bröstet och säga att jag gör felfritt.  =)

Nu var inte detta jag skrev någon kritik till någon utav er som skrivit här innan utan jag ville bara dela med mig av min erfarenhet.

Kan du inte plasera ut så som MrsT2011 skrev eller som nsdt skrev??

nsdtr skrev 2010-11-25 17:19:47 följande:

antingen kan du ju göra ett extra långt hornörsbord med alla de inblandande eller så sätter du dina styvföräldrar vid en tunga fast närmast er så de känner sig nära er.

• ZILWER

TACK FÖR DITT STÖD, JAG HAR SAMMA PROBLEM + MIN SYNSKADA.

JAG FICK EN URSÄKT SÅ DET KÄNNS BRA.

Man måste ju tåla lite kritik med.

Jag gillade "Mrs T2011 skrev, men ALLA! förslag är välkommna.

• Matilda Bäcker

Både jag och min M2B har fyra föräldrar var, dvs två biologiska och två styv. Vår bordsplacering vid honnörsbordet ser ut som följer:

| Styvfar till M2B | Styvmor till mig | Far till M2B | Mor till mig | M2B | Jag | Far till mig | Mor till M2B | Styvfar till mig | Styrmor till M2B |

Hoppas det var till någon hjälp :)

• ClaraH

Vi kommer att sitta ensamma vid ett bord. Dels för att min blivandes far har gått bort och dels för att jag inte har så stor lust att sitta bredvid min far hela middagen. Framför oss kommer det att finns "gäststolar" så att gästerna kan prata enskilt med oss om de vill. Våra föräldrar (och äldre släktingar) placerar vi nog vid ett bord sen.

• förlovadflicka

Fy, känner mig jättetaskig nu, jag menade verkligen ingenting med det, tänkte inte ens tanken på att det kunde vara pga av någon typ av handikapp. Jag är verkligen jätteledsen, det är klart att ni ska skriva med versaler om ni vill, ni får alltid anpassa er efter oss bortskämdingar, det är dags att jag får anpassa mig också. Jag är verkligen jätteledsen :S

• ZILWER
    ClaraH skrev 2010-11-26 09:21:32 följande:
    Vi kommer att sitta ensamma vid ett bord. Dels för att min blivandes far har gått bort och dels för att jag inte har så stor lust att sitta bredvid min far hela middagen. Framför oss kommer det att finns "gäststolar" så att gästerna kan prata enskilt med oss om de vill. Våra föräldrar (och äldre släktingar) placerar vi nog vid ett bord sen.
    Vad rart av Dig att skriva så. Det är inte alltid lätt att tänka på allt. Jag blev ledssen då kritiken kom. För det var en av mina första inlägg. Men samtidigt är man vuxen och måste tåla kritik. Och Du har verkligen bett om Ursäkt vilket jag uppskattar högt! Allt är glömt ifrån min sida sätt. Tänk inte mera på det nu! Ha en bra Helg!

• förlovadflicka

ZILWER skrev 2010-11-26 12:21:36 följande:
    Vad rart av Dig att skriva så. Det är inte alltid lätt att tänka på allt. Jag blev ledssen då kritiken kom. För det var en av mina första inlägg. Men samtidigt är man vuxen och måste tåla kritik. Och Du har verkligen bett om Ursäkt vilket jag uppskattar högt! Allt är glömt ifrån min sida sätt. Tänk inte mera på det nu! Ha en bra Helg!  

Tack :) Ha det jättebra! :)

• ZILWER

Jaha! nu gjorde man fel igen! Jag råkade "lägga in" fel "citat".

Jag skrev till "förlovadflicka". FÖRLÅT MIG!

• moonlightgirl

förlovadflicka skrev 2010-11-26 11:29:42 följande:
    Fy, känner mig jättetaskig nu, jag menade verkligen ingenting med det, tänkte inte ens tanken på att det kunde vara pga av någon typ av handikapp. Jag är verkligen jätteledsen, det är klart att ni ska skriva med versaler om ni vill, ni får alltid anpassa er efter oss bortskämdingar, det är dags att jag får anpassa mig också. Jag är verkligen jätteledsen :S

Ingen fara alls. Jag tycker att det var jätte fint av dig att be om ursäkt. Man har ju ingen aning om varför en del gör på det ena eller andra sättet innan man diskuterat saker.
    Jag säger som Zilwer, tänk inte mer på det nu och ha en bra helg.  =)

• SnartFruSir

Min föräldrar är separerade men inte m2b. Vi kommer sitta så här:

Styvmor/m2bs pappa/min mamma/min m2b/jag/min pappa/min m2bs mamma/min styvpappa.

Styvföräldrarna längst ut helt enkelt, och annars som traditionen säger (?)

• ZILWER

Jag vill tacka alla! som har deltagit i denna tråden.

Jag vill också tacka för alla! förslag som jag har fått.

Tack vare Er hjälp, så har jag nu hittat en bordsplacering som känns bra för oss.

TACK! FÖR HJÄLPEN!

Svar på tråden bords placering