• Fru Lenberg

Pris på inbjudningskort etc?

Hej,

Jag har fått erbjudande av en bekant att göra layout till inbjudningskort/placeringskort/kyrkoblad/tackkort mm. Hon vill ha 5000 kr för layouten endast, sedan tillkommer kostnad för tryckeri och papper etc.

Någon som har erfarenhet av detta?

Tack för tips!

• Svar på tråden Pris på inbjudningskort etc?
  • förlovadflicka

5000? Det lät väldigt dyrt... Man kan ju göra layouten själv helt gratis :)

• stjärna18

Låter sjukt dyrt. Jag beställde inbjudningskort från calligraphen. Jag beställde bara utsidan eller vad man ska säga och så har jag gjort innehållet själv på fina papper. Calligraphen är ju lite dyrare än många andra som gör kort men blir ändå biligare än 5000 enbart för layout.

• In HocSignoVinces

det var sjukt dyrt, såvida du inte ska ha 1000 inbjudningar då =O

• In HocSignoVinces

eller förresten, inte ens då, för layout finns som tidigare nämt gratis typ överallt på internet, den gör du då gratis själv =O hade inte betalat 5000 för hela det färdiga kitet heller =O du kan ju beställa fördiga kort för 600 på vissa ställen =O

• TheD

Du bruden, gå in på vistaprint.se eller optimalprint.se !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vi har beställt spara datum från vista och kommer troligtvis beställa inbjudan, kyrkoprogram och placeringskort från optimal...

Hur många kort av varje ska ni ha? Vi kommer ha ca 55-60 gäster så vi beställer 100 placeringskort för dem beställs i 50-pack, 100-pack osv... så 100 placeringskort: 119:- plus moms.

Inbjudningskorten: 30 inbjudningskort 191,20 och med placeringskort och inbjudningskort :387,75... sen kan du välja till kuvert.

Du fyller i alla text "på kortet" så det är inget kostnad för tryck som calligraphen har.. vad är det 250:- för tryck oavsett hur många kort. Men det beror på vilket slags tryck osv.

• Skumboll

Beror ju på hur högt man värderar trycksakerna och om det är ett bra arbete hon gör!
    Ett bra tryckeri kostar en slant, går inte att komma ifrån. Jag har gjort layouten själv och tryckkostnaden går på minst 10 000 ink moms. Men då är jag rätt petig också...

• TheD

Visst att det ska se bra. När det gäller bröllop skulle jag inte skriva ut kort själv från skrivaren!!! Men samtidigt känner jag att det inte finns en anledning att det ska kosta för mycket. Dessa kort slängs sen iaf. Vi kommer naturligtvis spara ett ex av varje som minne i ett fotoalbum men över 2000:- aldrig i livet. En sak äromman ska ha 100 gäster,200gäster osv... ;)

• Skumboll
    TheD skrev 2010-12-12 16:30:05 följande:
    Visst att det ska se bra. När det gäller bröllop skulle jag inte skriva ut kort själv från skrivaren!!! Men samtidigt känner jag att det inte finns en anledning att det ska kosta för mycket. Dessa kort slängs sen iaf. Vi kommer naturligtvis spara ett ex av varje som minne i ett fotoalbum men över 2000:- aldrig i livet. En sak äromman ska ha 100 gäster,200gäster osv... ;)
    Det gör man självklart som man vill med!

Nu jobbar jag som formgivare så man blir lätt lite arbetsskadad, jag skulle nog inte kunna leva med mig själv om jag inte gjorde exakt så som jag har tänkt. Även om ingen av gästerna kommer bry sig, så gör jag det.
  • TheD

Haha, arbetsskada är hemskt ;)

Men jag håller med om att om det inte blir som man själv har tänkt sig... AAAHHHHH! Jag kommer ha så svårt att lita på att serveringspersonal dukar upp så som vi (jag ;)) vill ha det etc.... Jag kommer att åka till hotellet stup i kvarten känns det som.

Andas...! :)

• Fru Lenberg

Tack alla!

Jag sa tack, men nej tack till min bekant.... vi tyckte att 5000 för endast layout var för mycket. Har inte ens tänkt lägga det på klänningen...! Hittade http://www.spira-kortdesign.se/ som gör samma jobb för 1200, och då är ju det inkl moms. Annars hade jag fått betala 5000 svart, vilket egentligen gör dte hela ännu mer frustrerande för det, timpengen blir ju ganska hög då.  

Så nu får vi korten som vi vill men till lägre pris, perfekt!

Svar på tråden Pris på inbjudningskort etc?