• J och J

    dilemma om tärnor

    Vi kommer att ha tärnor och marskalker. Antal beror på om dom tackar ja eller inte. men ca 4-5st av varje (rätt många jag vet) men är lite amerikansk av mig då vi bott där mycket =)


     


    har dock nu ett litet dilemma. Har en syster som jag vill ha som tärna. Men också en bästa vän som jag också vill ha som tärna.


    Min syster och jag har inte alltid varit nära, utan haft en krånglig relation emellanåt. Nu är vi vänner igen men ibland kan det vara lite spänt. Jag älskar min syster och ser henne som en nära vän. 


    Men nu till mitt dilemma. Helst skulle jag vilja ha min bästa vän som "maid of honor". men är lite orolig för hur min syster kommer att ta det. Kommer jag att skapa en ny kil mellan oss? Jag vill inte välja henne av skuldkänslor men vill inte heller att det ska finnas några hårda känslor. Det är lite svårt det där me min syster. Känns som man måste trippa på tårna ibland.


    Min syster hade inga tärnor när hon gifte sig. 


    Hur skulle ni ha gjort?


    Har ni nåt tips på hur jag kan fråga om hon vill va tärna o hur jag berättar att jag vill ha nån annan som maid of honor?


    vill inte fråga nån för jag undrar hur hon kommer reagera.

  • Svar på tråden dilemma om tärnor
  • GnuGS

    Håller med ClaraH, skippa det där med heders- och låt alla vara lika mycket tärnor!

  • moonlightgirl

    Jag får nog hålla med de andra, skippa maid of honor. Låt alla vara tärnor och låt dem ha uppgifter men sedan vem som ska gå närmast och stå närmast kan du ju ta din vän och sedan din syster om du vill.

  • J och J

    ok tack. kanske får göra det. blir enklast så! då bara att komma fram till ordningen.


    Min blivande vill inte ha någon best man just av samma anledning. han vill inte välja ut någon bästa. så den stackarn kommer stå där framme helt själv i väntan på mig.


    ja vi kör den icke svenska seden att far "ger bort" dotter.


     


    tack för hjälpen!

  • BlackWIngedAngel
    J och J skrev 2010-11-23 20:41:19 följande:
    ok tack. kanske får göra det. blir enklast så! då bara att komma fram till ordningen. Min blivande vill inte ha någon best man just av samma anledning. han vill inte välja ut någon bästa. så den stackarn kommer stå där framme helt själv i väntan på mig. ja vi kör den icke svenska seden att far "ger bort" dotter.   tack för hjälpen!
    Om alla får något att göra så behöver ingen känna sig förfördelad. Jag kommer ha två tärnor; Min syster som ska läsa vers och min kompis som tycker det är jobbigt med sådana saker ska hålla buketten. :)
  • J och J

    frågan är vad man ska hitta för uppgifter till fyra eller fem stycken =)

Svar på tråden dilemma om tärnor