• Algot 30 juli

Västerbottencheesecake till förrätt, vad tror ni?

Vi spånar lite på menyn till bröllopet. Eftersom jag inte tycker om skaldjur, rom eller lax vill vi ha en förrätt utan det. Vad tror ni om Västerbottencheesecake (med kavringbotten och hackad rödlök uppepå) och baconinlindad grön sparris.

Vi har rötterna i Norrland och på Gotland och tänkte att menyn ska spegla det litegrann.

Vad tror ni?

• Svar på tråden Västerbottencheesecake till förrätt, vad tror ni?
  • impegno di nozze

Jag tycker det låter jättegott! Har du något bra recept på västerbottencheesecake att dela med dig av?

• min hemlighet

låter supergott!

vi är också inne på cheesecake (men med lax och pepparrot) men det är svårt att hitta bra recept tycker jag

• Algot 30 juli

Kul att ni tycker det!

Jag har inte själv ätit det, men älskar västerbottenpaj och cheesecake så det borde vara en hit. Vi kommer inte att laga maten själva utan beställer på restaurangen vi ska vara på. Men jag hittade några recept som verkar smarriga. Det finns ju både med grädde och med philadelpiaost. Jag tror på Philadelpian!

Jag såg nåt recept på pepparrotscheesecake med lax. Ska kolla om jag hittar det igen.

Fler som tycker "nåt"?

• min hemlighet
    Algot 30 juli skrev 2010-11-22 21:04:50 följande:
    Kul att ni tycker det! Jag har inte själv ätit det, men älskar västerbottenpaj och cheesecake så det borde vara en hit. Vi kommer inte att laga maten själva utan beställer på restaurangen vi ska vara på. Men jag hittade några recept som verkar smarriga. Det finns ju både med grädde och med philadelpiaost. Jag tror på Philadelpian!   Jag såg nåt recept på pepparrotscheesecake med lax. Ska kolla om jag hittar det igen.   Fler som tycker "nåt"?
    åh vill du göra det! då skulle jag bli jätteglad!!

hade tänkt försöka mig på att blanda själv annars men det kan ju sluta ungefär hur som helst =)

• min hemlighet

samma två gånger!? =)

nej, jag hade inte sett det men det lät riktigt gott!!

tack!

• Algot 30 juli

Jaha, sorry! Hehe, du ska få det andra oxå.

Svar på tråden Västerbottencheesecake till förrätt, vad tror ni?