• Emblas Mamma

    Nu böjar det närma sig att kunna beställa resor!

    Vi vill åka till thailand ett halvår efter bröllopet, ca..  i januari eller februari 2012. Om lite mer än ett år bara :D


    Och nu börjar resorna komma till thailand i september nästa år i alla fall! Så det börjar närma sig nu tills man kan drömma lite på riktigt och se ut resemål och hotell :)


     


    Vart vill ni resa på bröllopsresan ? :9

  • Svar på tråden Nu böjar det närma sig att kunna beställa resor!
  • skruttisOmuffis

    Åh... jag sitter och drömmer mig bort nästan varje dag just nu...

    Vi vill så gärna åka till Maldiverna på vår bröllopsresa och har börjat flukta på resor dit. Det är ju grymt dyrt, men åh vad vackert det ser ut... sitter och googlar bilder mest hela tiden. haha

    Vi har hittat resor dit under samma tid vi tänkt åka, det handlar för oss mer om att räkna om budgeten tusen gånger till och bestämma vilken prisnivå på boendet vi har råd med...
    Vi gifter oss i augusti och tänkte åka någon gång i september eller oktober...

  • Lebendig
    skruttisOmuffis skrev 2010-11-21 19:20:46 följande:
    Åh... jag sitter och drömmer mig bort nästan varje dag just nu...Vi vill så gärna åka till Maldiverna på vår bröllopsresa och har börjat flukta på resor dit. Det är ju grymt dyrt, men åh vad vackert det ser ut... sitter och googlar bilder mest hela tiden. haha Vi har hittat resor dit under samma tid vi tänkt åka, det handlar för oss mer om att räkna om budgeten tusen gånger till och bestämma vilken prisnivå på boendet vi har råd med...Vi gifter oss i augusti och tänkte åka någon gång i september eller oktober...
    Vi kommer nog också att åka till Maldiverna, det ser sjukt vackert ut där! Men ack så dyrt...
  • Zia 20090618

    Åh lycko er som kan boka era resor så länge innan. Vi ska åka i oktober nästa år men kan inte boka förrän i månadsskiftet juni/juli :/


  • Emblas Mamma
    Zia 20090618 skrev 2010-11-21 19:31:52 följande:
    Åh lycko er som kan boka era resor så länge innan. Vi ska åka i oktober nästa år men kan inte boka förrän i månadsskiftet juni/juli :/
    jag vill helst inte boka förrän i Juni efterosm vi då vet bättre vår budget. så det kommer nog dröja för oss med tyvärr :/

    Vill mest se vad det kommer kosta och därför är jag nyfiken på resorna :)

  • Emblas Mamma

    Maldiverna är jättefint!


    Ja, det är synd att det är så JÄTTEdyrt! jag vill nog inte lägga pengarna för det finns så mycket annat jag vill. Men visst har jag tittat och drömt lite om maldiverna jag med :D

  • skruttisOmuffis

     


    Emblas Mamma skrev 2010-11-21 20:18:01 följande:
    Maldiverna är jättefint! Ja, det är synd att det är så JÄTTEdyrt! jag vill nog inte lägga pengarna för det finns så mycket annat jag vill. Men visst har jag tittat och drömt lite om maldiverna jag med :D

    Jag kan inte annat än att hålla med dig om att det är vansinnigt mycket pengar... men vi resonerar som så att nu är det bara vi, två heltidsarbetande, barnlösa...

    Det är once in a life time rent ekonomiskt... jag tror att våra odds att ha råd att åka dit bara kommer att bli sämre. Så då får det bli potatissoppa ett tag framöver
    För vi vill såååå gärna!


    Zia 20090618 skrev 2010-11-21 19:31:52 följande:
    Åh lycko er som kan boka era resor så länge innan. Vi ska åka i oktober nästa år men kan inte boka förrän i månadsskiftet juni/juli :/

    Vart vill ni åka då? *nyfiken*

  • Etheleglin

    Vi gifter oss i april och åker till Belgien två dagar efter bröllopet. Både flygbiljetter och hotell är redan klart. Är inte mycket för varmare länder och har redan plågat oss igenom diverse resor till Karibien, USA och övriga Europa, men äntligen är det dags för våran drömresa - god choklad och mat på michelinkrogar i lagom temperatur, bara njutning.

  • SnartFruSir

    Vi kör också på två resor:

    Först åker vi till New York 2 dagar efter bröllpet och är borta 3 nätter. Vi tar nämligen semster veckan innan och efter bröllopet. Det känns som att man aldrig kommer hinna eller orka annars. Och då vill vi vila upp oss och mysa på annan ort efter bröllopet.

    Den riktiga resan går sedan runt jul/nyår nästa år med siktet inställt på Australien.

    Inget är bokat men pengar finns. Det är mest att om man väntar lite med att boka New York så lär priserna gått ner. Det är nästan dagligen resor till det stora äpplet som kanske kostar 1/3 jämfört med att boka 9 månader i förväg.

    Australien har släppts t o m oktober 2011 så där får vi snällt vänta lite till :)

  • Lebendig

    Vi resonerar också så att det är once in a lifetime och vi är också två, för närvarande, heltidsarbetande och barnlösa.

  • Zia 20090618

    Vi ska åka till USA för en rejäl rundtur till både öst- och västkust, och mannen vill då passa på att se ett par NHL-matcher. Säsongen börjar ju i oktober och biljetterna släpps i juni/juli så då måste vi matcha rätt stad med rätt matchdag ;) Så vi kan inget boka innan vi vet matchdagarna ;)


Svar på tråden Nu böjar det närma sig att kunna beställa resor!