• GnuGS

Hur funkar det med beställning av pappersvarorna?

Jag har läst en hel del av de många trådar som handlar om utformning och tryck av inbjudningskort, och kollat på sajterna hos många av de företag som rekommenderas här (Calligraphen, Kortdesign, Invit, Optimaprint m fl).

Hur har ni gjort som beställt flera saker, t ex både ”reservera datumet”-kort, inbjudningskort och vigselprogram? Blir det mycket dyrare om man beställer efterhand, vartefter underlaget blir klart? Finns det firmor som låter en skapa ett konto så att alla uppgifter om t ex val av papper, typsnitt etc finns lagrade så att man bara loggar in och beställer den aktuella pappersvaran?

Jag har fastnat för Calligraphens kort med fack för inlagor:

www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1097547

Om någon känner till fler ställen som har liknande s k pocketkort vore jag tacksam för tips!

• Svar på tråden Hur funkar det med beställning av pappersvarorna?
  • förlovadflicka

Åh, de korten var jättefina! Vet inte heller hur sånt funkar riktigt så hakar på här :)

• frujohansson

På Calligraphen har de ju mängdrabatt så allra bäst är att samla så mycket som möjligt på en order så att man kommer över gränsen på 2500 kr (eller 5000 kr). Över 1500 kr är det fraktfritt.

Kanske kan du köpa annat som du vill ha till dukningen eller save-the-date och inbjudningskort samtidigt och sen lägga en order senare när du har all info till vigselprogram och placeringskort t.ex.

Du kan ju alltid skriva upp vilket kort, typsnitt, tryckfärg etc. som du väljer men jag skulle också tro att de kan gå in på ditt kundnummer vid nästa beställning och se vad du har beställt.

• GnuGS

Tack, Martin Bauer och Fru Johansson!

• Fårävvör

Martin Bauer: Snälla läs igenom forumreglerna rörande reklam.

• Fårävvör

Vi funderar på att köpa tomma kort och fixa en stämpel att embossa med på framsidan. Men hur gör man med texten på insidan? Man stoppar väl inte in ett tjockt papperskort i skrivaren? Hur har ni andra gjort, några tips?

Svar på tråden Hur funkar det med beställning av pappersvarorna?