• cloudb­errypi­e
    Äldre 19 Nov 01:47
    7707 visningar
    25 svar
    25
    7707

    Christina vaknade aldrig upp efter sin bröstoperation

    www.brollopstorget.se/brudpar/ChristinaBenny/


    Det ni ser på länken jag skickade är en planering inför ett bröllop som inte kommer att äga rum. Christina åkte i augusti i år till Gdansk i Polen för att genomföra en bröstoperation och vaknade sedan inte upp ur narkosen.


    Jag rekomenderar verkligen alla som funderar på att göra en operation utomlands att titta på onsdagens Uppdrag Granskning som finns på Svt play.


    Här kan ni läsa mer: www.expressen.se/nyheter/1.2217004/christina-hedlund-31-vaknar-inte-efter-brostoperationen


    Men Uppdrag-Granskning-avsnittet innehåller mycket mer information.

  • Svar på tråden Christina vaknade aldrig upp efter sin bröstoperation
  • pludie
    Äldre 19 Nov 02:17
    #1

    Så fruktansvärt sorgligt

  • Emblas Mamma
    Äldre 19 Nov 07:14
    #2

    usch vad hemskt! hörde det på radion och snacka om att jag är rädd för att sövas ner!


    Men det kan väl hända i sverige med om jag inte har fel?


    Jag är så rädd att behöva sövas ner.. stackars tjej :( :(

  • Myjoy
    Äldre 19 Nov 08:11
    #3

    Och så undrar folk varför jag är rädd för att sövas.

    Pfft.. säger väl sig själv!

    Enda man kan trösta sig med i den historien är att hon va iaf lycklig precis innan.
    Men man vet ju inte om hjärnan finns där inne och tar emot information. Vill vakna upp och kan inte. Tanken är rätt skrämmande.

  • Äldre 19 Nov 09:19
    #4

    Jag såg det programmet och satt och tänkte "undrar om jag suttit på BT och pratat med den här tjejen..."

     
    Så fruktansvärt att jag var tvungen att gå ifrån TV-apparaten när de höll på att intervjua den där Jörgen.

  • Optimi­a
    Äldre 19 Nov 10:34
    #5

     


    Emblas Mamma skrev 2010-11-19 07:14:37 följande:
    usch vad hemskt! hörde det på radion och snacka om att jag är rädd för att sövas ner! Men det kan väl hända i sverige med om jag inte har fel? Jag är så rädd att behöva sövas ner.. stackars tjej :( :(

    Ja i princip kan det hända var som helst. Men som den svenske läkaren sa, så har man alltid sjuksköterskor som övervakar patienten om denna sövts så pass djupt som Christina sövdes. Om något går fel, dvs. att patienten slutar andas, larmar sjuksköterskorna och läkarna kommer springande.

    De allra flesta operationer går alldeles utmärkt, och är man rädd ska man tala om det för läkaren som kan berätta och förklara mer för en.

    (Hälsningar Optimia, vars bekantskapskrets kryllar av läkare och sjuksköterskor)

  • MagicB­ride
    Äldre 19 Nov 11:08
    #6
    passionsblomman skrev 2010-11-19 09:19:02 följande:
    Jag såg det programmet och satt och tänkte "undrar om jag suttit på BT och pratat med den här tjejen..."  Så fruktansvärt att jag var tvungen att gå ifrån TV-apparaten när de höll på att intervjua den där Jörgen.
    Likadant tänkte jag när jag läste artiklarna om svenskan som mördades på smekmånaden i Afrika... hon kan också ha varit "en av oss"..
  • Äldre 19 Nov 11:18
    #7

     


    MagicBride skrev 2010-11-19 11:08:06 följande:
    Likadant tänkte jag när jag läste artiklarna om svenskan som mördades på smekmånaden i Afrika... hon kan också ha varit "en av oss"..

    Ja precis! *ryser*

  • dfk
    Äldre 19 Nov 16:52
    #8

    Fruktansvärt! Jag såg också programmet. Det finns inte ord....

  • JustMe­AndMyL­ove
    Äldre 19 Nov 17:08
    #9

    Det gör mig så arg, att folk tar "genvägar" som hon tog. Hon har det säkert bra, hon lider inte. Men alla kring henne! Att förlora någon är en sak. Men att ha någon kvar på det sättet är vidrigt. Kan inte ens tänka mig. Skulle man någonsin kunna sluta hälsa på? Hur skulle man må om man gjorde det? Skulle man våga sluta hoppas?


    Att läkarna i Polen har en sämre kvalitet på sin utbildning är också ett faktum. Det tragiska, som många inte vet, är att väldigt många av våra svenska läkare åkier till just Polen och Rumänien och studerar till läkare för att sen jobba i Sveirge för det går fortare, det är lägre krav och mycket billigare.


    Jag orkar inte se programmet utan har bara läst artikeln. Det gör så ont att se så onödiga dödsfall. Så fruktansvärt onödigt

  • Emblas Mamma
    Äldre 19 Nov 20:01
    #10
    Optimia skrev 2010-11-19 10:34:29 följande:
      Ja i princip kan det hända var som helst. Men som den svenske läkaren sa, så har man alltid sjuksköterskor som övervakar patienten om denna sövts så pass djupt som Christina sövdes. Om något går fel, dvs. att patienten slutar andas, larmar sjuksköterskorna och läkarna kommer springande. De allra flesta operationer går alldeles utmärkt, och är man rädd ska man tala om det för läkaren som kan berätta och förklara mer för en.(Hälsningar Optimia, vars bekantskapskrets kryllar av läkare och sjuksköterskor)
    självklart vet jag det:)

    Och jag tror säkert att det är säkert att operera sig på bra sjukhus i andra länder med. men som sagt, det ska vara bra sjukhus:)


    Men i sverige kan det ju hända att man inte vaknar upp med. Men självklart är det ju inte så att det händer så ofta.


     


    Dock är jag livrädd för att jag fick lustgas när jag var liten, och det var ju inte så mycket med det egentligen, men jag minns hur däckat och nersövd jag blev av detta och det enda jag drömde om var att jag inte kunde ta mig ut ur sömnen. Det var jätteläskigt och jag fick tvinga min kropp till det yttersta för att kunna vakna igen.


    Sen dess är jag lite rädd för att somna och sövas på riktigt. vet att risken är liten men jag tycker det är lite småläbbigt ;)

Svar på tråden Christina vaknade aldrig upp efter sin bröstoperation