• ClaraH

Bästa concealern?

Vilken är den bästa concealern mot mörka ringar under ögonen? Jag använder just nu en från FACE, men känner inte riktigt att det är den bästa och vill höra vad ni andra använder. Både bra och dåliga erfarenheter.

Kan tillägga att jag använts YSL:s berömda men den var alldeles för ljus för mig och finns ju bara i två färger.

Tänker sminka mig själv på bröllopet och tränar för fullt.

• Svar på tråden Bästa concealern?
  • Ocean eyes

Jag använder Make Up Stores "cover blue". Den är jättebra att dölja blå partier under ögonen. Rekomenderar den starkt!

• ClaraH

Låter intressant, ska kolla den. Är det någon som har ett annat tips?

• Optimia

Det beror ju på vilken grad av ringar man snackar om. Tunna, flytande concealers funkar inte för mig som har *väldigt* mörka ringar under ögonen. Har haft ringarna hela livet och lär inte bli av med dem heller, oavsett hur mycket jag sover, dricker vatten, lever hälsosamt osv.

Den concealer som funkar bäst för mig kommer från Joe Blasco; jag använder två olika nyanser som jag blandar ihop till en färg som passar mig bäst.
    Den är tjock och upplevs säkert som 'kakig' av en del, men har man såna ringar som jag har, då har man inte så många täckande concealers att välja mellan.

• sacki79

Lancome har en som heter Effacernes Longue Tenue. Den är suverän! Jag är tydligt mörk under ögonen men denna tar bort allt. När du drar över pudret så ser det hur naturligt ut som helst. Du lär inte bli besviken!

• Ocean eyes

"Cover all mix" har tre fack där "cover blue" ingår sen finns det en som täcker röda partier och en som täcker gula? tror jag.

Så om man har mycket finnar och röda blemmer så är det smartare att köpa Cover all mix som Pimpim83 nämnde.

• ClaraH

Tack så jättemycket för alla tips. Nu ska jag gå och prova flera olika och se vad som passar mig bäst. Det är verkligen bra att kunna fråga andra här, istället för att fråga i affären, det är inte alltid som deras råd känns genomtänkta, ibland känns det som att de vill sälja på en något. Jag vet inte hur många läppstift och foundation jag har köpt på inrådan och som känns helt fel färg när man kommer hem.

• lmcl

MAC Studio finish concealer på liten burk täcker fantastiskt bra och finns i ganska många färger.

• Moster Stina

Kpte en för några år sedan från Kanebo som fått bäst i test. Men den är riktigt dyr också. Blev jättesnygg på mig i alla fall, men jag har inte råd att använda den varje dag precis!!!

• perfektionista

Jag använde concealerpennor från Smashbox förut, men de har tydligen slutat att tillverka dem. Trist som attan, för de var de bästa jag testat. Nu har jag tetat Glominerals som rekommenderas som substitute for Touch Eclat, men den är alldeles för vattnig.

Med andra ord är jag själv också ute efter en ny concealer. Har beställt en från Bourjois, men den har inte komit än. Väntar med spänning.

• MaddeåMats

Jag älskar med "cover all mix" från Make Up Store, ett måste är att du köper rätt pensel, det är A och O för att lyckas bra med resultatet!

• ClaraH

Moster Stina skrev 2010-11-19 17:15:35 följande:
    Kpte en för några år sedan från Kanebo som fått bäst i test. Men den är riktigt dyr också. Blev jättesnygg på mig i alla fall, men jag har inte råd att använda den varje dag precis!!!

Den här provade jag idag, men tyckte inte att den var så bra. Har inte riktigt haft tid över för att gå att prova på flera ställen, men ska ta itu med det snart.

• Sebastiána
    PimPim83 skrev 2010-11-19 09:21:32 följande:
    Jag använder Make Up Stores "cover all mix". Tycker att den är jättebra! makeupstore.se/sesv/products/base/concealer/c...
    Färgerna är jättebra, men konsistensen gillar jag inte. Det blir alldeles kakigt. Jag försöker spä ut den med min foundation, men jag tycker ändå det blir för tjockt. Jag skulle vilja ha en som denna med tunnare och lättare konsistens.
  • mariefarah se

Cover all mix/ make Up store, finns även som pennor också om msn tycker det är lättare. Lycka till!

• ClaraH

lmcl skrev 2010-11-19 15:12:51 följande:
    MAC Studio finish concealer på liten burk täcker fantastiskt bra och finns i ganska många färger.

Det blev denna. Jag testade på lunchen och gick sedan tillbaka på eftermiddagen och köpte den. Man får bra service där också.

Svar på tråden Bästa concealern?