• Sanddris

    Thailand eller Indien?

    Vi ska boka vår bröllopsresa snart och vi har kollat runt lite och fastnat för Thailand och Indien. Men det är så svårt att välja!!


    Är det någon av er som har varit där? Kan ni tipsa om ett bra hotell eller område?


    I Thailand funderar vi på Hua Hin. Har hört att det ska vara lugnt där. Det vi vill ha är ett lugn område nära vattnet men det ska även finnas möjligheter till lite äventyr. Nära till något centrum.


    Tack på förhand!


     


     

  • Svar på tråden Thailand eller Indien?
  • SnartFruSir

    Jag har bara varit i Indien, i Goa. Jag hade INTE rekommenderat Indien som bröllopsresa om ni tänkt vila, gosa och ha det romantiskt. Indien är kaos. Men man hittar ett lugn i kaoset så småningom ändå. Prismässigt är det superbilligt men t o m lyxhotellen har problem med strömavbrott, en och annan kackerlacka och varmvatten.

    Det finns massor med saker att göra såklart, men jag hade inte åkt dit om jag velat slappna av. Åk dit någon annan gång istället, när det är okej "att saker går fel". Det är lite det som är charmen ;)

  • fru AM

    Jag älskar Indien men håller med ovanstående talare i allt hon säger!

  • Megi

    Har en kompis som är i Hua Hin nu och kan se på hennes fb att hon inte är så förtjust... Hon skrev att det var det sämsta hittills...

  • Hvidbrud

    Indien är underbart, men bröllopsresa... Kanske passar de er om ni är vana backpackers som vill kasta er ut i kaoset utan att kunna simma bara för att lära det illa kvickt. Men avslappnande romantisk drömbröllopsresa..., nej. Thailand? Thailand har allt för alla. Leta så finner ni precis det ni vill ha. Vill ni ha charter, varmt, sol strand, lyx god mat och som hemma, eller vill ni uppleva något nytt tillsammans och märka att ni är i en helt annan kultur än den där hemma? Är naturen viktiig? Vattnet? Öar? Berg? Osv osv. Thailand är lättast att hitta det man vill ha pm man vet vad man vill ha. Variationen är oändlig!

  • Hvidbrud

    Skulle jag själv åka på br till Thailand skulle kg valt koh chiang eller koh tao. Koh chiang för dess närhet till bangkok, vackert, lugnt inte överexploaterat. Kanske inte de vita stränderna man drömmer om, men en annan skönhet. Koh tao för att det liknar paradiset och fantastisk dykning.

  • Emblas Mamma

    Röstar för thailand. kanske för att vi med ska dit :)

  • Wedding bells

    Har varit i Indien två gånger men aldrig Thailand så jag kan inte jämföra men skulle aldrig åka till Indien på bröllopsresa. För mycket bara.

Svar på tråden Thailand eller Indien?