• Lumys

Nöjda med Make up store sminkning??

Hej!
    Jag tänkte sminka mig själv inför bröllopet, men tänkte någon månad innan gå till make up store på sminkkurs. Det kostar 500 kronor och man får välja produkter till det priset. Vad tycker ni, är det en bra ide?
    Är de bra på att sminka där?

• Svar på tråden Nöjda med Make up store sminkning??
  • Greeneyes

Jag tycker generellt sett att de är jättebra där! Men som alltid handlar det ju om vilken smak man har och vem som sminkar en.

Ett tips är att kolla på hur de anställda i butiken är sminkade, det ger dig kanske ett hum om deras stil (om de inte är män så klart).

Deras ögonskuggsprimer är galet bra för övrigt

• mikita

Jag har samma tanke :)

Jag har varit där för något år sedan och fått en vardagsmake-up. Jag blev jättenöjd med den! Hon var duktig på att visa färger jag passar i, komma tips och hon var lyhörd för hur jag ville ha det. Jag är väldigt sparsam med smink till vardags coh tänkte ha en väldigt diskret och mjuk make-up på bröllopet. Jag tro det fungerar om du inte har några speciella krav.

• Emmilie87

Jag ska faktiskt kosta på mig det som Make up store kallar för just Brudsminkning. Kostar visserligen 1500 kr, men jag ska önska mig pengar i julklapp :P

Då får man komma några veckor innan för en provsminkning på 120 min. Man får även tips på hur tärnan kan sminka sig. Sen sminkar de en på den stora dagen, efter den sminkningen som man har bestämt sig för på provsminkningen. Det tar då 60 min. Sen får man plocka ihop varor för 500 kr + att man får en bröllopsbok som ett minne :)

Jag tycker att det är en kul grej. Man gifter sig ju bara en gång! :D

• Javah

Jag har blivit sminkad där två gånger (fått det i present) Jag har seriöst inte sett riktigt klok ut någon av gångerna, vågade inte visa mig på stan utan åkte direkt hem och tvättade bort... men, det finns säkert både bra och dåliga make-up artister där som överallt annars.

• SötisAnna

Jag har blivit sminkad en gång på make up store, och jag såg inte heller klok ut, kanske är de som Javah säger beroende på make up artisten, så hittar du någon som är bra, blir säkert resultatet också bra!

• Catlife

Sminkade mig på Make up store i helgen, just för att prova om det kunde vara värt pengarna till bröllopet. Det blev jättefint, och hon lyssnade in vad jag ville ha, frågade i vilken färgskala jag ville ha ögonskugga etc. men kom med egna tips också. Måste säga att jag blev nöjd. Köpte hem en del smink och ska prova att göra det ungefär på samma sätt själv, blir inte det bra så kommer jag nog att boka dem till bröllopet.

• say yes

javah och sötisanna: Tråkigt att det inte blev bra men pratade ni inte med make up artisten om färger? Frågade de ingenting om era vardagliga rutiner gällande smink? Låter oproffessionellt att inte föra en konversation med kunden.

• PimPim83

Jag har blivit sminkad på Make Up Store 1 gång (vardags-sminkning) och jag blev INTE nöjd med den sminkningen. Såg inte riktigt klok ut. Däremot gillar jag Make Up Stores smink och köper de flesta produkter där som jag använder när jag sminkar mig själv.

• pyrro

Sminkningen som jag gjorde hos min frisör mar 100 ggr bättre än den jag provade några veckor innan på make-up store. Självklart beror det mkt på individen, men jag tycker att många verkar missnöjda med dem:(

• Iselle

Jag gjorde min sminkning på Make Up Store och jag blev supernöjd. Hon frågade hur jag ville ha det innan och var superproffsig. Jag hade sminkat mig hos MuS tidigare och alltid blivit nöjd så jag kände mig trygg i att gå dit.

• Greeneyes

Jag tror som sagt var att det handlar framför allt om:
    1. vem som sminkar
    2. vilken stil man har

Make up store har ju generellt sett en speciell stil. Den kan ni se på denna blogg; själv är jag galen i hennes sminkningar!:

http://blogg.veckorevyn.com/lindas-sminkblogg/

Svar på tråden Nöjda med Make up store sminkning??