• Emblas Mamma
    Äldre 17 Nov 06:50
    1782 visningar
    7 svar
    7
    1782

    är så glad! :d

    Våran budget ligger ju på 73.000 kr med resan!


    Men vi har ju redan betalt massa till bröllopet så vi kanske har 60.000 kvar nu!


    och IGÅR sålde vi bilen! jppie! fick 25.000 och vi satte undan nästan allt på kontot!


    Nu har vi bara tio-tjugo tusen kvar att spara till i Juni! och vi ska ju önska oss pengar med:)


    Trodde först inte att vi skulle ha råd med resan, men nu har vi ju inte så mycket kvar! är så sjukt nöjd:)


    För att inte tala om pengar man får vid både jul och födelsedagar!


     


    VI KOMMER KUNNA RESA!!! är så OTROLIGT lycklig!!!! ;D

  • Svar på tråden är så glad! :d
  • Moster Stina
    Äldre 17 Nov 07:27
    #1

    Grattis!

    Ni har varit duktiga på att spara  ihop pengar tycker jag! Med tanke på att du väl pluggar å allt! (eller tar jag fel på person...)

  • Emblas Mamma
    Äldre 19 Nov 07:09
    #2
    Moster Stina skrev 2010-11-17 07:27:03 följande:
    Grattis!Ni har varit duktiga på att spara  ihop pengar tycker jag! Med tanke på att du väl pluggar å allt! (eller tar jag fel på person...)
    tack! :)

    jo jag pluggar och min sambo är snickare. Så vi får ju in en medellön i allafall..


    men man har ju levt på ganska lite pengar hela tiden med tanke på föräldrarpenning och sånt. Nu när jag får studiemedel tycker jag plötsligt det är mycket och kan leva med lika lite pengar som innan och lägga undan restan.


    skönt att man kan unna sig lite lyx någon gång ibland fastän man inte har så mycket inkomst:)

  • Snigel Bee
    Äldre 19 Nov 08:55
    #3

    Hehe jag pluggar och min man är snickare! Duktiga ni är på att spara! Vart vill ni resa da? =)


    Emblas Mamma skrev 2010--19 07:09:09 följa!! nde:
    tack! :) jo jag pluggar och min sambo är snickare. Så vi får ju in en medellön i allafall.. men man har ju levt på ganska lite pengar hela tiden med tanke på föräldrarpenning och sånt. Nu när jag får studiemedel tycker jag plötsligt det är mycket och kan leva med lika lite pengar som innan och lägga undan restan. skönt att man kan unna sig lite lyx någon gång ibland fastän man inte har så mycket inkomst:)

     

  • Myjoy
    Äldre 19 Nov 09:22
    #4

    Grattis!

    Kul o höra att ni klarar det så bra. Hoppas det håller i sig =)

  • Emblas Mamma
    Äldre 19 Nov 20:06
    #5
    Snigel Bee skrev 2010-11-19 08:55:27 följande:
    Hehe jag pluggar och min man är snickare! Duktiga ni är på att spara! Vart vill ni resa da? =)  
    ahaa ;) då är vi ganska lika:)

    vad pluggar du till?


    Vi vill gärna resa till thailand, mest för att vi aldrig varit i någon annan världsdel. Först tänkte vi på karibien men det var alltför dyrt på vintern! thailand är ju billigt att leva i med och dessutom barnvänligt vad jag har hört :)


     


     


    Snigel Bee skrev 2010-11-19 08:55:27 följande:
    Hehe jag pluggar och min man är snickare! Duktiga ni är på att spara! Vart vill ni resa da? =)  
    ahaa ;) då är vi ganska lika:)

    vad pluggar du till?


    Vi vill gärna resa till thailand, mest för att vi aldrig varit i någon annan världsdel. Först tänkte vi på karibien men det var alltför dyrt på vintern! thailand är ju billigt att leva i med och dessutom barnvänligt vad jag har hört :)


     


     


    Myjoy skrev 2010-11-19 09:22:48 följande:
    Grattis!Kul o höra att ni klarar det så bra. Hoppas det håller i sig =)
    tack!

    ja jag hoppas med det! det är ju inte säkert man uppnår sina mål, inget är ju säkert här i livet men vi kan ju hoppas :)

  • Snigel Bee
    Äldre 21 Nov 12:37
    #6

    Ne nu får du sluta! hehe Vi reste faktiskt till Thailand på vår smekmånad! :P

    Läser till civilekonom! Inne på magister året! Du da? =)

  • Emblas Mamma
    Äldre 21 Nov 12:39
    #7
    Snigel Bee skrev 2010-11-21 12:37:27 följande:
    Ne nu får du sluta! hehe Vi reste faktiskt till Thailand på vår smekmånad! :PLäser till civilekonom! Inne på magister året! Du da? =)
    haha vad häftigt :)

    jag läser till sjuksköterska, har gjort ett år nu, planerar att läsa vidare till distriktssköterska eller operationssköterska efteråt:)


    Så där var vi lite olika  i alla fall :P


    magisteråret låter bra! då är det inte så långt kvar= :)

Svar på tråden är så glad! :d