• Kickan85

Deokrationer och sånt??

Tänkte höra med er av ni köper all dekoration?
    Hörde av en att det skall vara så mycket större allt med bröllop nere i tyskland...tänkte eftersom man ändå skall ner och handla drickat.
    Tänkte på tex fina dukar å girlanger...servetter, fina plastglas och sånt?
    Tacksam för all hjälp :)

• Svar på tråden Deokrationer och sånt??
  • förlovadflicka

Jag har köpt en del i inredningsbutiker, allt behöver inte vara gjort för bröllop just :)

• Kickan85

jo de e sant... men tänkte hålla nere budgeten så mycket som det går..
    å här hemma hittar ja inte mycke va gällande färger å så på tex pappersdukar?

• Maria Rebecca

Det bästa råd jag kan ge dig är att försöka handla från en restaurang grossist. Kankse nån bland vännerna har tillgång till ett Martin Olsson kort eller liknande? Eller jobbar på typ café eller restaurang och kan handla in åt dig via jobbet. Det är ofta halva priset, och bättre produkter.

• förlovadflicka

Kickan85 skrev 2010-11-16 16:24:57 följande:
    jo de e sant... men tänkte hålla nere budgeten så mycket som det går..å här hemma hittar ja inte mycke va gällande färger å så på tex pappersdukar?

Kolla på ullared eller liknande beroende på var du bor :)

• MaddeåMats

Kan det bli billigare än Koppalakan till dukar? Då får man ju fortfarande en "duk-känsla" och inte en "pappers-känsla"....

• mattiasFästmö

vi köpte det mesta över internet, tryckta servetter från ett företag på internet och det andra från tradera blommorna gjorde ju då samma företag som gjorde alla andra blommor och dukarna hyrde vi av lokalen, och just ja, knoppalakanen från Ikea då

• fryser

ikea, tygbutiker,panduro,internet. de ställena handlade vi på inför dekoration av lokalen

• pyrro

Jag köpte linnedukar på tradera, tygservetter på Ellos.
    Köpte små desservinsglas på Myrornas för 5kr st och limmade fast ett spets/pärl band längst kanten och använde som ljushållare på borden blev ursnyggt!!

Jag tänkte "bröllop" hela våren/sommaren när jag gick på stan eller loppis:)

• Tattolady

Ikea köpte vi gardin tyg för 19 kr meter till borden..
    ballonger och fejkade rosblad och servetter köpte jag på tradera billigt..

Blommor och allt sånt hade jag lyx med min faster e florisk så mycket fin dekoration i blomor kvistar och annat sånt roligt fixade hon!!
    Är super nöjd med allt :D

• Margris

Vi tänkte ha plåtburkar som vaser. Lite sidenband runt blir väldigt snyggt tycker jag och billigt!

• SnartFruSir

Jag har inte hört något om Tyskland, men klart det skulle vara intressant att veta mer. Vi kommer nog hyra många av sakerna. Jag hade först tänkt sy tygservetter och dukar, men det är svårt att konkurrera med 6 kr/ linneservett om man tänkte sy stora servetter.

När det gäller blomsterdekorationer och så brukar handelsträdgårdar ha bra priser.

• Kickan85

Tack va ni alla är goa..
    ska defenitift kolla upp lakanen där på ikea för 19kr styck.. kan man nog göra både stolar och bort snygga med..
    sen va det en på jobbet som tipsade och sa att det blir skitfint om man lägger aluminiumfolie på borden som löpare..
    och sen har små glashållare med stearinljus i på dem, å lite stenar och pynt, allt glittrar då i varann och skapar en stilren silver/vit känsla..
    ska testa att göra det hemma nån dag nu å se hur det blir ;)

• ClaraH

Jag har googlat lite om uthyrningsfirmor. Vill man t.ex. ha kandelabrar eller linneservetter går det att hyra. Vi kommer kanske att hyra 150 cm kandelabrar.

Svar på tråden Deokrationer och sånt??