Snälla hjälp mig med maten.
Hej hej
Sitter och funderar på vad man kan ha för olika kött om man vill ha kallskuret?? Jag har börjat fundera på om jag ska laga maten själv till bröllopet, vi vill ha buffé, och då tänkte jag att man kan laga köttet innan och ha det som kallskuret. Till det vill vi ha potatisgratäng så då tänkte jag köpa de där färdiga från willys som man häller upp i formar och gräddar i ugnen. Ska göra egna laktosfria till dem som inte tål laktos. Vi ska ju naturligtvis ha frukter och grönsaker också. Men jag funderar på vad vi kan ha som förrätt. Vi kan inte ha något med skaldjur då minst två av gästerna är allergiska mot det, det måste vara fritt från laktos, mjölkprotein, gluten och det ska inte vara någon soppa. Jag vet många krav är det men det borde gå. =)
Jag har sett från andra som haft olika sorters tårtor på sitt bröllop, tänkte att då kan man klara sig från olika allergier och alla kan få äta tårta.
Vad tror ni? Tar gärna emot tips på förrätter och vad jag kan ha för kött till kallskuret. Tack på förhand.