• lemfi
    Äldre 14 Nov 20:56
    4736 visningar
    28 svar
    28
    4736

    Kuväravgift

    Har en liten undran, om man tar kuväravgift på 250 kr/pers, ska det vara fri bar då sen på kvällen? Känns nästan som det, men är lite kluven. Hur skulle ni ha gjort, vi beräknar ca 60 gäster?

  • Svar på tråden Kuväravgift
  • Äldre 14 Nov 21:14
    #1

    Jag tycker nog att om man anger en kuvertavgift, så får det väl räcka med det. Sen kan ni väl styra vad som serveras i baren. Ni behöver kanske inte ens bjuda på starksprit utan det kanske räcker med vin och öl?

  • lemfi
    Äldre 14 Nov 21:21
    #2

    Ja, räknade just ut 250 kr x 60 och då blev svaret naturligt att man kanske inte tar betalt.

  • Sebast­iána
    Äldre 14 Nov 21:34
    #3

    Jag tycker att det räcker med kuvertavgiften.

  • Sivali­nga
    Äldre 14 Nov 23:14
    #4

    Vi har en kuvertavgift på 350 kronor, och då kommer endast alkohol att bjudas på till middagen. Efter de är de bar till självkostnadspris som gäller.

  • Ezna
    Äldre 15 Nov 16:22
    #5

    Det där med fri bar brukar inte vara att rekommendera... särskilt inte på bröllop!!

  • nsdtr
    Äldre 15 Nov 16:36
    #6

    Är det kuvertavgift så räknar man som gäst med att allt ingår under hela bröllopet ink,,dricka under kvällen, jag skulle göra det,, min svägerska va på ett sånt bröllop där de fick betala en valfri summa till ett konto o sen skulle brudparet stå för en riktigt rolig fest,, de fick 1 glas vin till maten, resten fick de betala för i baren o det va väldigt många som tyckte det va riktigt dåligt o snålt, sjävl skulle jag inte ta en avgift o sedan begära att de ska betala ännu mer för drickan

  • pyrro
    Äldre 15 Nov 16:52
    #7

    På min svägerskas bröllop var det kuvertavgift 250:- då ingick ETT glas vin eller öl......kändes jäkligt snålt i mina ögon.

  • Äldre 15 Nov 19:15
    #8

     


    Ezna skrev 2010-11-15 16:22:36 följande:
    Det där med fri bar brukar inte vara att rekommendera... särskilt inte på bröllop!!

    Om det finns risk för riktig fylla om man har fri bar, skulle jag överväga att endast bjuda på vin och öl, inte starkspri i så fall. Men om man tar en kuvertavgift räknar man ju som gäst att allt ska ingå.

  • Emblas Mamma
    Äldre 15 Nov 19:38
    #9
    ClaraH skrev 2010-11-15 19:15:16 följande:
      Om det finns risk för riktig fylla om man har fri bar, skulle jag överväga att endast bjuda på vin och öl, inte starkspri i så fall. Men om man tar en kuvertavgift räknar man ju som gäst att allt ska ingå.
    håller med!

    ingen starksprit! skulle aldrig våga servera fri bar på mitt bröllop:)


    mn öl och vin.. ja kanske :)

  • Äldre 15 Nov 19:58
    #10

    Är det fri bar på restaurang då? Det blir väl väldigt dyrt? om man tar en avgift på runt 300 kr så täcker ju inte det kostnaden för kuverten på restaurang brukar ju ligga på runt 1000 kr ( med vinpaket)  Jag tänker att om man vill ha ner drickandet och därför inte har fri bra så måste det vara ganska dyrt i baren och att ett självkostnadpris spelar ingen roll för folk? Jag menar dom som dricker mycket dricker väl mycket även om det kostar 20 kr men kanske att dom begränsar om det är bar priser på runt 80 kr drinken? 


     

Svar på tråden Kuväravgift