• nsdtr

    Släkt eller vänner??

    Sitter o klurar lite på gästlistan o undrar lite hur ni tänker...

    I lokalen ryms det bara ett visst antal personer så det inte ska bli supertrångt... Skulle därför behöva sålla ca 4 personer men vet inte vilka
    Min sambo har en kusin som vi inte umgås med särskilt ofta om det inte är någon släktgrej, kan man ta bort dom, dennes kusins syster kommer att bli bjuden då vi umgås mycket mer med henne, jag vill ju helst inte ta bort några av våra vänner som vi umgås jämt med.... Hur skulle ni göra???

  • Svar på tråden Släkt eller vänner??
  • nsdtr

    oj, ämnet blev visst Kärlek när det skulle va inbjudan

  • JustMeAndMyLove

    Hm, jäklar vilken jobbig sist. Att inte bjuda en kusin ser jag inget fel i. Men att sen bjuda systern till kusinen och inte kusinen känns som att det KAN bli ett tåtramp som kan skapa problem.


    Kanske gör ni bäst i att prata med dem det berör?

  • Mariabridetobe

    Vi har valt bort släkt som vi inte träffar speciellt ofta och väljer våra vänner som vi umgås mycket med istället, men som ovan skriver: Inget fel att välja bort släkt man knappt träffar är okej men kanske inte så populärt att bara bjuda en i ett syskonpar... Hoppas ni kan hitta någon lösning!!

  • Farmall

    Det har vi gjort. Två av syskonen m. familjer träffar vi var o varannan vecka och en av dem har vi träffat i ett par minuter kanske 5 ggr på 10 år vilka vi därmed har valt bort. Jag tänker så att det är vi som ska gifta oss och då vill vi ha med folk som vi umgås med och vet vi kan slappna av med.


    Lycka till med planeringen!

  • nsdtr

    Men då vi ska ha barnfritt så splittras vissa kusinsyskonpar iallafall, jag kan känna att det är ju ändå vårt bröllop, o varför bjuda någon man aldrig träffar bara för att det är bröllop, det kostar ju ändå pengar per antalet gäst o då vill jag hellre bjuda dom som verkligen är där för våran skull o inte bara för att någon i släkten gifter sig, alla jag pratat med säger att man ska bjuda vilka man vill o skita i vad släkten o alla tycker,,, men absolut tror jag oxå att vissa kommer bli tjuriga men så blir det ju alltid när det gäller inbjudan till bröllop...men detta är något jag måste tänka mer på innan jag bestämmer mig.. Tack för era synpunkter:)

Svar på tråden Släkt eller vänner??