• Tiiindra

Ang tårtställningen little rock bild tack!

Jag undrar om det är någon som har andvänt den? Den där i vitt med tre våningar? Isåfall kanske ni har nån bild på era tårtor...vet inte riktigt hur den ser ut om jag vill beställa den...

Igentligen vill jag ha en tårtställning med "rör" genom genom tårtan...men eftersom att jag ska göra den själv dagen innan så blir det ganska svårt.
    Det blir ju svårt att få in den på ställningen i kylen, och jag vet inte om den klarar sig utanför kylen i ett dygn???

• Svar på tråden Ang tårtställningen little rock bild tack!
  • sacki79

Hej! Det är absolut inga problem att välja en ställning med rör grnom tårtan (antar att du menar i mitten på tårtan). Du monterar tårtan på plats i lokalen där ni skall ha festen. Du gör hålet i mitten på tårtan där röret skall sitta och dekorerar den eller vad du nu skall göra med tårtan. Sedan ställer du in den i kylen som vilken tårta som helst. Du behöver alltså inte oroa dig över att den inte skall få plats i kylen för det gör den =). Lycka till!

• Tiiindra

Altså ursäkta mig, men jag har antingen fått hjärnsläpp eller så är jag allmänt trööög för jag förstog inte riktigt. haha.
    Altså menar du att jag ska montera hela tårtan och ställa den i kylen, för den är ju så hög med ställning och allt.
    Eller kan jag ställa tårtorna på våningarna, dekorera och in i kylen och sedan "montera" ihop våningarna med rören, när tårtan ska serveras?
    hoppas att du förstår vad jag menar, jag känner mig lite småtrög idag =)

• sacki79

Vi säger såhär: Om du gör en tårta precis som vanligt, alltså du fyller den och innan du klär om tårtan i sockerpasta, marsipan eller vad du nu har tänkt så flyttar du över den på den plattan som den skall stå på (alltså den som tillhör ställningen). När du gjort detta mäter du ut vart mitten är (där röret skall sitta) och gröper ur ett litet hål där du senare trycker igenom röret (med senare menar jag att du kan alltså trycka i röret på plats i lokalen innan den skall serveras så slipper du att den tar massa onödig plats i kylen). Jag vet inte hur du har tänkt dekorera tårtan men det är väl lättast om du gör det när hålet är på sin plats =) Jag hoppas att du försår vad jag menar för jag vet inte hr jag skall förklara på annat sätt, det är ju alltid lättare att visa =) Men kort sagt så gör klart tårtan på en av brickarna som följer med ställningen, gör hål, dekorera och ställ in i kylen. Innan den skall serveras så trycker du igenom rören, ställer andra våningen över och skruvar åt och så vidare... Lycka till!

• Tiiindra

Aha okej men då är jag med...det var så jag anade att du menade, men när man är osäker så frågar man två gånger =) Tack så mkt. Nu ska jag beställa tårtställning =)

Svar på tråden Ang tårtställningen little rock bild tack!