• 2010 2010

Kluven ang smink och hår

Hej!

Sitter mitt uppe i bröllopsplaneringen och det är fantastiskt. Dock så har jag kommit till en svår fråga. Nämligen hur jag ska göra med hår och make-up.

Har förljande alternativ: Make-up och håruppsättning hos frisör 900 kr/h alt 995/h
    eller

Håruppsättning hos frisör (samma tim.pris)  och make-up hos ett hudcenter (som har ansiktsbehandling, make-up osv som har med just hud att göra.) 450-500 kr

På ett sätt så känns det ju som att man bör göra håret hos dem som är bra på just hår och sminket hos dem som är bra på det området.

Samtidigt är det ju smidigt att vara på samma ställe (iof så  ligger ställerna intill varandra)

Sedan är det ju den ekonomiska biten också såklart. Blir det billigare att boka på 2 ställen, vilket det känns att det blir. Är ganska nyinflyttad så jag har liksom inget favoritställe i staden heller.

Hur ska jag välja? Ge mig gärna lite råd och tankar om detta! Hur tänker ni i denna situation och hur ska ni andra blivande brudar göra?

• Svar på tråden Kluven ang smink och hår
  • förlovadflicka

Ska sminka mig själv, är ganska kräsen och tycker att det blir perfekt när jag sminkar mig själv, precis som jag vill ja det. Har provat brudsminkning hos make upartist och blev inte alls nöjd så jag gör det själv. Håret ska min blivandes svägerska göra gratis, så skönt att slippa boka och åka fråån ställe till ställe!

• moonlightgirl

Jag har pratat med en frisör och de sammarbetar med ett ställe som har smiktjejer. Som det ser ut då så kommer sminktjejen till frisören och fixar sminket där så att man slipper ta sig till flera ställen.  =)

• ClaraH

Jag tänker som förlovad flicka och tänker sminka mig själv av samma anledning. Frisör har jag dock bokat. Men om jag hade valt att inte sminka mig själv skulle jag valt ett annat ställe än där jag gör håret. Jag vill inte låta en frisör göra sminket. Skillnad kanske om de har make up artister på salongen, då kanske jag hade valt samma ställe men det säger du inget om.

• 2010 2010

Tack för era svar!

nej tyvärr vet jag inte om de har make-up artister på dessa salonger. Tror dock inte det.

Tar gärna emot fler synpunkter och hur ni andra gör!

• Jessan83

Ska oxå sminka själv av den anl. Att jag vet vad jag vill ha. Sen litar jag inte på frisören när det gäller smink, hon ser lite tantig ut ;p

Svar på tråden Kluven ang smink och hår