• Karamellen

Vita leggings?

Då vi bor i norrbotten och ska (om vädret tillåter) fotograferas utomhus i snön funderar jag på att dra på mig ett par leggings under klänningen för att inte frysa ihjäl. Sambon kommer ha långkalsonger och jag som är dubbelt så frusen som honom börjar inse att leggings nog är ett måste. Har ingen avancerad klänning alls, kommer gå att snabbt dra av dessa lagom till vigseln i kyrkan.

Men då till nästa bekymmer - var får man nu tag på vita leggings? Eller ska man hellre ha hudfärgade? Eller nått annat?

• Svar på tråden Vita leggings?
  • min hemlighet

beror ju lite på hur klänningen ser ut men jag tror nog att du kan ha vilken färg som helst. de flesta klänningar brukar väl vara så pass fodrade att färgen inte ska synas igenom. sen kanske du får vika upp de lite ifall du vill att skorna ska synas på korten...blir ju inte så snyggt med finskor och en noppig långkalsong som sticker fram =)

• Karamellen
    min hemlighet skrev 2010-11-05 23:55:29 följande:
    beror ju lite på hur klänningen ser ut men jag tror nog att du kan ha vilken färg som helst. de flesta klänningar brukar väl vara så pass fodrade att färgen inte ska synas igenom. sen kanske du får vika upp de lite ifall du vill att skorna ska synas på korten...blir ju inte så snyggt med finskor och en noppig långkalsong som sticker fram =)
    Alltså eftersom fotograferingen är tänkt att vara utomhus i snö kommer jag ha på mig ett par stövletter då. Mina pumps som jag ska ha på vigseln och middagen är inte aktuella för utomhusfotografering. Jag hoppas ju det ska hinna komma 10 cm snö i alla fall Ikväll ha rdet kommit ett par cm
    Och jag har nu bara vanliga leggings eller långkalsonger i svart och det kanske lyser genom ändå... Klänningen är som sagt väldigt enkel och inte nån underkjol eller så. Precis som en vanlig långkjol liksom... Varken släp eller A-kjol om du förstår vad jag menar
  • Dejli

Har du inget vitt du kan testa att vira runt benen och se om vitt eller hudfärgat passar bäst? Det beror ju lite på hur tunn kjolen är... hudfärgat är annars det säkraste kortet om det inte ska lysa igenom.

Annars kanske ett par tjocka bomulls- eller yllestrumpbyxor kunde vara någpt om du ändå ska ha stövletter? Har sett ljusbruna sådana ibland, det borde ju funka. Vitt brukar det ju också finnas, åtminstone i bomull.

Kolla Lindex, H&M, KappAhl etc. De brukar alltid ha ett gäng inne...

• ClaraH

Det brukar finnas vita yllestrumpbyxor på vintern som man kan köpa. Det kanske kan vara ett tips.

• Vinter10

Underställ brukar ju finnas i lite olika färger och även vitt. Kolla på sportbutikerna!

• Karamellen

Tack för alla tips, ska kolla vad det finns på stan

• Matildes

Cubus brukar ha massor av leggings i olika färger

• Karamellen
    Matildes skrev 2010-11-06 11:34:05 följande:
    Cubus brukar ha massor av leggings i olika färger
    Toppen, ska kolla där!
    Tror ändå yllestrumpbyxor blir för mycket. Kan ju inte ha det i kyrkan, vill ha nått som snabbt och enkelt går att dra över de strumpbyxor jag har under klänningen och som går lika snabbt att ta av. Sambon kommer ju också att ta av sig långklasongerna innan vigseln.
  • liiine89

Vita leggins finns över allt, Kapp Ahl, Gina Tricot, h&m, Lindex .. you name it! good luck =)

• litet hemligt bröllop

ellos har billiga leggings :)

• Karamellen

Tänkte att just vita (eller beiga/ljusa) kanske var svårt att få tag i nu när det är vinter och färgerna i allmänhet är betydligt mörkare i butikerna... Hittad etex inte en enda ljus sko när jag var på jakt efter brudskor...

• Matildes

Såg vita leggings på cubus igår :)

• MajaMicke

Jag jobbar i en klädbutik och vi har iaf en hel del vita leggings kvar sen i somras inne på lagret. Även om det inte finns vita leggings UTE i butiken så kan du ju alltid fråga personalen efter det. Slår vad om att de flesta har ett gäng gömda på lagret till nästa sommar:)

Svar på tråden Vita leggings?