• Jag han

andra låten? är det fest då eller??

Första låten är ju brudvals/bruddans.. Men låt nr två? Brukar det fortsätta med styrdans eller ska man köra igång nåt poppigt? Tänker lite att de äldre ska vara med. Disco blir det ju natten lång.

• Svar på tråden andra låten? är det fest då eller??
  • uppochhoppa

Vi kör styrdans, bugg o liknande ca 45 min. Sen tårta, sen disco all night long!

• Jag han

uppochhoppa skrev 2010-11-04 12:43:20 följande:
    Vi kör styrdans, bugg o liknande ca 45 min. Sen tårta, sen disco all night long!

ahaa.. ni kör tårta i mitten. :)
    Tack för ditt svar. Svårt att veta hur man "ska" göra.. Har ni dj, live eller spotify?

• Syrinx
    uppochhoppa skrev 2010-11-04 12:43:20 följande:
    Det låter som ett fint upplägg tycker jag! Det brukar ju faktiskt vara många som vill dansa lite vals, och om det bara blir en brudvals och sen disco blir det ju inget av det.
  • Bobby

Min upplevelse av saken, trenden, om man kan kalla det trend är att göra som tidigare inlägg i tråden beskriver - vals direkt efter maten för att automatiskt få en bensträckare. Efter valsen fortsätter med styrdans, kanske mest för att många äldre skall få sin del av kakan. Ofta 20-45 minuter. Sedan kaffe med tårta när man dansat ner maten och suget efter något uppiggande blir stort. Sedan musik igen, och då framför allt party-party musik! Tycker det fungerar perfekt.

• hoodilady

Dans nummer två brukar enligt tradition vara brudens fars dans. (alla har då tillträde att gå upp på dansgolvet, säg till ert värdpar om ni har något att de tar täten på andra låten och förbered din pappa att han ska bjuda upp då om du vill.)

Då kan det vara kul att köra några lugna låtar som alla kan foxtrotta eller liknande till och köra tårta emellan och efter tårtan kan man ju köra igång festen med lite fartigare dans!...

Svar på tråden andra låten? är det fest då eller??