Vi som äter lchf
Har precis börjat med lchf och tänkte kolla om det finns fler här som kör lchf...
Tänkte att det kunde vara kul att sporra varandra, ge recepttips etc...
Har precis börjat med lchf och tänkte kolla om det finns fler här som kör lchf...
Tänkte att det kunde vara kul att sporra varandra, ge recepttips etc...
här är en till :D
jag har kört med lchf nu i 3 månader, viktminskningen e inte så stor men det går åt rätt håll o till skillnad från andra metoder som testats kan man faktiskt äta normalt utan o svälta.. Tips för o maximera resultatet e att verkligen köra benhårt på kolhydratsmängden, jag försöker att inte äta saker som innehåller mer än 5% ..
Börjar man äta något mer kolhydratsrikt kommer också suget efter fler saker me kolhydrater.. detta försvinner dock efter några dagar men kan va mentalt påfrestande :P
Som snacks o tilltugg e nötter (i små mängder i taget) avokado, ost (brie o andra goda smakrika ostar) bra o ha hemma! Likaså grönsaker så man får i sig vitaminer!!
Googla lchf recept finns en hel uppsjö på internet, bland annat lchf pannkakor me mandelmjöl som var goda!!
lycka till!!
Oki, jag tycker inte att jag blir mätt av de recept jag testat, är detta nåt som går över?
Hur mycket har du tappat?
Gör du eget mandelmjöl eller kan man köpa det nånstans?
Kanske är detta något för mig?! Jag är dåligt informerad om lchf. Vad innebär det? Vad ska man minska, och vad ska man äta mer av?? Kanske är värt ett försök.
LCHF står för low carb high fat,
Man ska minska kolhydraterna (utesluta) och öka fettet.
Info från lchfrecept:
kortfattat går de ut på att om man nästan slutar helt me kolhydrater kommer kroppen att övergå till att använda fett som alternativ energikälla.. den tar då de reserver som finns i kroppen till detta.
Jag har väl inte riktigt varit 100% strikt med träning men genom att bara utesluta kolhydrater ur kosten har jag tappat 5 kg på tre månader. Jag ser denna metod som långsiktig, men snabbare resultat kan säkert uppnås om man e duktig och börjar träna mera samtidigt som man kör denna metod.
Mandelmjöl finns att köpa, men billigare blir de om man köper mandlar o kör i mixern. tills de e finfördelat
mängden man får äta är väl inte så begränsad som i andra dieter, givetvis ska man inte äta för mkt men man kan ju dryga ut me grönsaker tex för at bli mättare...
jag har inte kört me ngn begränsning iaf... men försökt o ta mindre portioner o äta oftare i stället..
Hej!
Äter LCHF sen augusti 10, men har fuskat sen jul å står då still (lr rättare sagt ett kilo ner och nästa vecka ett upp igen, sen ner igen, sen upp igen, ja ni hajjar).
Behöver massa inspiration. Brukar surfa runt på olika bloggar, anna jd, å den där unga gymnasieeleven, dahlqvist å kostdoktorn. Har ni fler tips på sajter att kolla på för motivation? Jag behöver massor!! Andra motivationstips?? (att skriva om det här brukar hjälpa mig...)
L
Hur har det gått för dig TS?
Jag har mitt datum 2012, har gått ner 10 - men 40 kg kvar!!
Vi är ett gäng som håller till i den här tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m3913987.html
Meh, nu drack jag ju vin igår igen. Och en liten slurk sött dessertvin till råga på allt.
Ligger envist på 87,5...
Jag ligger inom normalspannet för min längd (men högt upp), men vill givetvis slimma ner mig lite inför bröllopet. Min sambo vill också slimma, så vi är nu inne på tredje veckan med LCHF.
Vi kör en lite egen variant, tror jag(?)
Vi väljer de fetaste varianterna av mjölk, grädde, fil, smör osv.
Men vi vräker inte i oss fett. Det är fortfarande mest grönsaker på tallriken (broccoli, brysselkål, vitkål, avocado, lök). Vi äter ofta makrill, lax, vitfisk, ägg, kyckling och mindre ofta övrigt kött, bacon.
På tre veckor har min sambo tappat 4 kilo och jag 2 (men mitt räknas inte riktigt för jag hade magsjuka 4 dagar).
Efter första två veckorna med huvudvärk, vad-kramp, sömnproblem och illamående så mår vi bättre än innan.
Oki, jag tycker inte att jag blir mätt av de recept jag testat, är detta nåt som går över?
Hur mycket har du tappat?
Gör du eget mandelmjöl eller kan man köpa det nånstans?
jo jag har ätit Lchf sen början av året och min mage spökar inte längre så skönt är det :D
Observera förresten att det här är en gammal tråd. Det finns många, men här är den senaste:
www.brollopstorget.se/Forum-1-86/m4121395.html