• liiine89

Baka sin egen bröllopstårta? Kostnad? Hur gjorde ni?

Hej brudar :)

Jag undrar bara om man kan baka sin egen bröllopstårta? Är det billigare än att köpa en? Vi ska vara 50gäster så vad skulle det isf kosta om man gjorde den själv? .. För er som har haft lika många gäster och bakat egen, hur gjorde ni?

Tacksam för alla svar.

• Svar på tråden Baka sin egen bröllopstårta? Kostnad? Hur gjorde ni?
  • Houdini

Det beror ju på hurdan tårta du ska ha.

Vi ska ha den tårtan vi alltid gör på födelsedagar och sånt för det är den jag och gubben tycker bäst om.

det enda speciella vi ka göra är att formen inte blir de vanliga runda utan de ska bli pudlar ;)

Alltså vi ska ha vanliga gräddtårtor, jordgubbar vaniljkräm och grädde på vanliga tårtbottnar. Priset vet vi inte ännu

• SnuttisSessan

Vi ska köpa en tårta som heter snövittårta.
    Den kostar 460 kr för 20 bitars.

Den tycker jag lämpar sig perfekt för vårt bröllop och god är den också :)
    Ska man inte ha en "bröllopstårta" i den bemärkelsen behöver det ju inte bli så dyrt :)

• liiine89

Jo sant.. Får se vad jag gör :)

• sacki79

För mellan 200-220 kr kan du få till en tårta (ca 15 bitar) dekorerad med en liten rosbukett eller liknande som du kan köpa på tex Tårtdecor. Det exakta priset är ju svårt att säga eftersom det beror på vad ni vill ha för fyllning, men som jag skrev så skulle det gå på mellan 200-220 kr. Hoppas att detta hjälpte dig något =) Lycka till!

Svar på tråden Baka sin egen bröllopstårta? Kostnad? Hur gjorde ni?