• Morsian2011

    Blomkostnader?

    Hur mycket uppskattar ni blomkostnaderna om man tänker på brudbuketten, enkla tärnabuketter (jag tänker mest en ros med lite krusiduller runtomkring) En kastbukett och corsage. Har man förresten corsage även till bestman? Det har man väl.. Vad kostar allt detta?

  • Svar på tråden Blomkostnader?
  • Farmall

    Jag ringde interflora butiken här och hon uppskattade en brudbukett, tärnbukett, näbb bukett och corsage till minst 1000:-

  • Steven och Johanna

    En brudbukett kostar  ca 500-2500 kr, beroende på storlek på bukett/dekoration, vilka blommor du väljer, om blommorna är i "säsong",  om du ska ha i hålllare eller handbunden mm! Så enkla tärnbuketter kanske kostar ca 100 kr st, coursage till brudgum och ev bestmens ca 100-200 kr styck. Kastbukett beror ocksåpå storlek osv. Allt beror också på var du bor i landet!

  • passionsblomman

    Jag skulle snarare säga att en regelrätt brudbukett i normalstorlek ligger från 1000 kr och att det uppåt inte finns någon gräns. llt beror såkalrt på vad det egentligen är man vill ha. Någon tycker kanske ett 7 rosor är lagom, medan det i klassiska mått mer är en tärnbukett man pratar om då i branschspråk så att säga. 1000 kr kan knappast räcka till allt det där. Men det beror ju som sagt på vad det ska vara i de olika buketterna, hur stora de ska bli och dessutom vad för typ av binderi det rör sig om.

    Landsände påverkar mycket, då Skåne och Småland tex ligger väldigt lågt jämfört med exempelvis Stockholm och norra Sverige. (frakter, hyror etc påverkar mycket)

    Det går egentligen inte att svara generellt på vad en brudbukett kostar, lika lite som vad ett hus eller en klänning kostar.

  • therese89

    Måste vara väldigt stor skillnad från stad till stad med priser, nog för att min bukett är enkel men den gick bara på 300 kr!
    Jag blev själv otroligt förvånad!
    Tänkte inte alls på priser utan valde det jag ville ha.
    Så det beror nog på hur man tänkt sej sin bukett!

  • eigollet

    Jag köpte brudbukett, tre tärnbuketter och 2 corsage för 1900 kr. Jag valde att inte ha en gigantisk brudbukett, alla var handbundna. Superfint och prisvärt tyckte jag. Bild i galleriet! :)

  • turbovampyria

    Jag var och pratade med interflora idag. Hon sa att en brudbuket går på 850kr och uppåt. Själv ska jag ha en leten speciell som påminner om ett vattenfall och sitter på armen. Jag får väl ge från 1500kr-2000kr för den modellen, beroende på vilka blommor och hur mycket blommor jag ska ha. En liggande bukett går i vanliga fall på 1200kr-1500kr. Tärnbuketten från 150kr och uppåt. Som de andra skrivit så går en corsage på mellan 100-200kr. Det beror helt på val av blommor.

  • Farmall

    Okej, det beror visst på vart man bor, men jag bara gav dig den info jag fått härifrån (en liten stad). minst 1000:- för allt jag skrev med. Då får jag väl tillägga att jag inte vill ha någon enorm bukett utan en "lagom" rund bunden och inte i hållare(då kostar det mer).

Svar på tråden Blomkostnader?