• CattaH

    Mitt bröllop

    14 augusti gifte vi oss i närheten av Tungelsta. Ni kanske minns den dagen - den varmaste i hela augusti, 30 grader var det under vigseln! Jag som oroat mig för att frysa och köpt en bolero...

    På morgonen blev jag hämtad av min tärna och åkte till frisören och fick en fantastiskt fin frisyr och sminkning. På vägen dit fixade jag hårblommor i bilen med blomstertråd och tejp. Frisören blev klar exakt på minuten och vi begav oss av till festplatsen.
    Väl framme möttes min blivande och jag och gick iväg och hade picknick på ängen bakom vigselplatsen som var i en hästhage med en vacker björkdunge på ett gammal gravfält. Där satt vi och mös nästan en timme och fick brudnäbbarna - vår dotter på 14 månader och mina systerdöttrar på 6 år dit leverarade när det var en halvtimme kvar. Jag svidade om i hagen - hade en enklare supersnygg klänning från Bride outlet.

    Min mamma, min syster och min tärna var i upplösningstillstånd 14.45 då
    brudbuketten inte kommit än. Det var min arbetskamrat som gjorde den och hon skulle komma senast kl. 14. Den var inte så viktig för mig så jag tyckte att vi skulle strunta i den om hon inte kom i tid. 5 minuter innan anländer brudbuketten och det var den finaste bukett jag någonsin sett. Jag trodde att det skulle vara en enklare bukett men det var 40 rosor med murgröna, pärlor m.m. i! Hade jag vetat hur den såg ut hade jag också varit hysterisk =)

    Prick kl. 15 hörde vi tonerna av musiken vi skulle gå in till - Du är allt med Shirley Clamp. Mannen tog dotter på armen och mig i handen också gick vi över den böljande ängen med brudnäbbarna framför bort till vigselförättaren och alla gästerna. Det var nog inte ett öga torrt, alla kommenterade efteråt hur fint det var!
    Efter några ord från vigselförättaren sjöng brudgummen och hans tjej för oss - jättefint! Därefter var det ringväxling, kyss och såpbubblor. Alldeles lagom långt!

    Medan vi fotades i omgivningarna gick gästerna en tipspromenad och bjöds på bubbel och snittar. Middagen hölls på en loge, tyvärr avbokade 2 gäster dagen innan och 6 st lämnade återbud samma dag så det blev lite krisigt med bordsplaceringen så vi hade småbord med 8-10 personer vid varje. Men det ordnade sig så alla fick ivarje fall bordsgrannar..
    Middagen gick rätt snabbt - toastmastern höll nästan för högt tempo men då det var så varmt uppskattades det.
    Under middagen vandrade det runt 2 klädnypor och de som hade dom när toastmastern sa till skulle bjuda oss på middag - ett uppskattat inslag! I festprogrammet fanns det bingo som flertalet gäster spelade högljutt. Tyvärr hade vi choklad som priser och 2 av de som vann var de med nötallergi...

    Tårtorna, 7 st, hade jag bakat själv! Det var pollyfluff, hallonmousse, grädde och sugarpaste på dom. Den allergianpassade var glutenfri och där bytta jag ut pollyfluffet mot vaniljkräm. Supergoda och jättefina blev dom! Hade hittat ett snyggt brudpar att ställa på, en skallig brudgum! Letade länge och väl innan jag hittade det!

    Min pappas komips kom och spelade med sitt band. Det är ett hobby band och det märktes alltförväl i början, de hade inte fått till ljudet så det lät helt hemskt under valsen! Men det ordnade till sig under kvällen och lät helt okej.

    Till vickning bjöd vi på korv med bröd. Baren var till självkostnadspris.
    Vi tillbringade natten på nynäs havsbad och badade, bastade och pratade igeom allt i lugn och ro dagen efter.
    Mkt lyckat och vi är jättenöjda med våran dag. Jag vill tacka alla här på BT för alla bra tips!

  • Svar på tråden Mitt bröllop
  • Sörön10

    Det låter som att ni hade en helt underbar dag! =)


    Men en liten undran bara.. 


    Efter några ord från vigselförättaren sjöng brudgummen och hans tjej för oss - jättefint!


     Det måste väl ändå vara du som är brudgumens flickvän? hihi


    Grattis till bröllopet!


  • Junibrud2011
    Sörön10 skrev 2010-11-02 11:00:06 följande:
    Det låter som att ni hade en helt underbar dag! =) Men en liten undran bara..  Efter några ord från vigselförättaren sjöng brudgummen och hans tjej för oss - jättefint!  Det måste väl ändå vara du som är brudgumens flickvän? hihi Grattis till bröllopet!
    Grattis CattaH till en lyckad dag!

    Jag tolkade det som att det var brudgummen och hans dotter.


     

  • fru2011kanske

    ååh vad fint det låter! Blir helt tårögd av att läsa! Så vill jag också ha det!!!!!!!!!!!
    Lycka till nu!

  • CattaH

    Hoppsan, blev visst lite fel! Det var bestman och hans tjej som sjöng. De var de enda som sett vigselprogrammet för att de skulle vara beredda när det var deras tur att sjunga men bestman vart så tagen av stunden att han inte var beredd alls så han tog en stund på sig att stämma gitarren och försöka svälja klumpen i halsen. Jag tyckte det var lite märkligt då han är perfektionist och hade ägnat hela dagen åt att fixa ljudet, men han förklarade sen varför han tog så lång tid på sig och då kändes det helt okej att vi fick vänta lite.

  • augustibrud 2011

    Vad roligt, det låter som vi har festen på samma ställe Ekeby Loge, vi skulle även gifta oss där men beslutade att ta Tungelsta kyra istället för vi ska gifta oss 20 augusti och förra 20 augusti var det inte fint väder så vi vågar inte chansa.

  • Rebeccan

    En fråga, vart hittade du brudparet som skulle stå ovanpå tårtan? Jag letar efter ett brudpar där bruden är blond och brudgummen är rödhårig men det enda jag hittar är med brunhåriga brudgummar. Jag vill verkligen ha ett par på tårtan med samma färger som mig och min m2b så jag mottar gärna tips :)

Svar på tråden Mitt bröllop