• Pad82

ni som redan haft er stora dag...

Hej på er!

Har börjat fundera lite på det här med skor. Finns ju otroligt vackra skor som verkligen är bröllop! Jag tänkte dock höra lite med er som redan gått igenom denna härliga dag.
    Hur mycket syns skon egentligen? Jag har nämligen en pumps liknande sko som precis matchar min klänning i färgen, men den är inte alls så snygg som jag kanske kan tycka att en brudsko ska vara.. Den är skön och inte så hög, så ur den aspekten så är den väl egentligen perfekt... Men så tänkte jag, att om nu inte skon syns något direkt så spelar det kanske inte så stor roll samt att man kan spara några kronor.

Hur känner ni??

• Svar på tråden ni som redan haft er stora dag...
  • Carrosell

Väldigt bra fråga! Väntar nyfiket på svar från alla ere gifta brudar!

Jag går lite i samma tanke. Ett par vanliga pärlemopumps under själva vigseln. Inget speciellt med dem. Men fruktansvärt sköna.

Och sen efter vigsel ska vi vara utomhus och då tänkte jag byta till ett par mer stilrena vita ballerina :)

• Matildes

Har man en lång klänning så syns skon knappt alls, men har man en kortare så kan det ju vara värt att lägga ner mer tid på att hitta en riktig brudsko, den blir ju då med i outfiten.

Jag hade ett par vita pumps som jag hade tänkt ha på bröllopet. De var enkla, vita med ganska låg klack från skopunkten. Väldigt bekväma! De matchade också färgen på klänningen jättebra.

Men sen blev jag sugen på ett par riktiga brudskor i stället så jag skaffade ett par för 450 kr. De var väl bekväma de också, men de var mer som sandaletter så foten satt liksom inte lika bra i den skon. Så på bröllopsdagen slutade det med att jag ändå hade mina vita pumps, det kändes säkrast och jag ångrar det inte alls! Hade på mig dom från 10:30 till 03:00 utan att få ont nånstans!

• mattiasFästmö

jag hade en lång klänning med släp och hela tjofset, men skorna syns ju ändå. visst syns de inte lika mycket som om du haft en kort klänning, men visst syns dom. Ibland om du ska gå i en trappa eller man ska fotas ute så lyfter man ju upp klänningen för att inte trampa på den. Sen fotade fotografen skorna, en jättefin bild där skorna syntes. Så jag tycker att dom syns absolut. Du kommer någongång under dagen behöva lyfta upp klänningen lite för att kunna gå och liknande. Och så syns ju framdelarna på dom när du går och så

jag kan lägga upp bilden där skorna syns om någon skulle vilja se?

• Carrosell

Jag vill se skorna mattiasFästmö! :)

• mattiasFästmö

Carrosell skrev 2010-10-31 20:20:06 följande:
    Jag vill se skorna mattiasFästmö! :)

skorna bara i sig finns i mitt galleri, men jag kan lägga upp en bild som fotografen tog som jag bara älskar! alla borde se till att få med skorna på åtminstonde ett foto så man minns dom också. få se hur det blir när man lägger upp den här, om den bllir jätteliten, men här är bilden iallafall!

• moonlightgirl

mattiasFästmö: Det var jätte kul att få se dina bilder. Va fina ni var. Jag gillade din bukett jätte mycket, något sånt hade jag också tänkt mig.

Jag har också funderat lite kring skorna men har inte kollat på skor så mycket. Jag vet inte alls vad jag vill ha mer än att de ska vara sköns. Ballerinaskor känns inte som något bra allternativ för mig då jag har hälsporre och behöver ha en ordentlig sula som inte är för tunn. Men jag får ge mig ut och prova lite skor.  =)

• Snigel Bee

Jag håller med Mattiasfästmö, skorna syns! Trodde också att d inte skulle göra d för att klänningen e lång. Men som hon sa så lyfter man upp den en del för att gå. Jag har också bilder där skorna syns. Fast jag vet inte om ja tkr att brudskor är så fina! :S Tkr dem e rätt fula faktiskt. Jag hade på mig skor från din sko. Ett par som var på rea. Vita siden pumps me silverklack! Va inte så nöjd me dem själv från början men d va ju billiga men fick faktiskt komplimanger från alla för dem! Klacken va väl runt 5 cm! Men jag hade me mig kilklack skor och ett par ballerina till festen. Jag bytte senare till kilklack! De va däremot inte världens finaste skor men de struntade jag i! :P

• BrideBecks

Jag har ett par silvriga ballerinaskor med strass vid tån. De hade rätt tråkig häl/klack men jag tänkte att det syns nog ändå inte så mycket. Men jo, det syntes när man lyfter klänningen, på vissa bilder och när man sitter ner.

Så frågan är ju vad som är viktigast för er när det gäller skorna.  Jag satsade på bekväma skor i första hand och utseendet i andra hand och tyckte att jag fick ihop det bra, förutom klacken då.

• 1700tal

Jag sett flera trådar nu där tjejer skriver att ni byter från skor med klackar till bekvämare låga ballerinaskor till kvällen, festen och dansen..

Men hur 17 får ni det att gå ihop med längden på klänningen??? Har funderat massa på det här, låter ju onekligen som en bekväm lösning när fötterna börjar protestera. Jag kommer "bara" ha ca 5 cm klack men skulle snubbla på klänningen om jag sen tog på mig ballerinaskor. Särskilt vid dansen! Ingen kul tanke...

Hur gör ni/tänker ni kring det? Ni som ska byta till ballerina efter kyrkan - hur undviker ni att falla raklång i brudvalsen?

• Snigel Bee

Jag bytte som sagt på festen (ungefär nån timme inpå festen) till ett par me kilklack! De hade ungefär lika hög klack! Men skiljer d 1 el 2 cm så e d ingen större fara tror ja! De va d inte för mig iallafall! Jag hade med mig ballerina men tog aldrig på mig dem, skönt dock o veta att ja kunde byta om ja velat! Tror att d e rätt svårt att snubbla me ballerina. Man har ju lite bättre balans när d inte e nån klack! :P

För mig va d viktigt att se "Perfekt" ut vid fotograferingen som va innan kyrkan och så i kyrkan! Då hade vi fotografen med oss. Festen handlade mer om att ha kul bara så d gjorde inget om klänningen skulle släpa lite el om kilklackarna inte va världens finaste! =)

• chimille

Snigel Bee, jag tror att 1700tal menar att man borde riskera att snubbla på kjolen eftersom den går mkt längre ned om man byter från klackskor till ballerina :)

• bröllop20110702

mattiasFästmö: Jättefina skor! Jag lutar åt att köpa ett par likadana (om dina är från Deichmann skor). Var dom lätta att gå in i? Hur gjorde du? Fick du ont i fötterna under ditt bröllop? Dom är ju ganska höga:)

• mattiasFästmö

bröllop20110702 skrev 2010-11-01 14:50:05 följande:
    mattiasFästmö: Jättefina skor! Jag lutar åt att köpa ett par likadana (om dina är från Deichmann skor). Var dom lätta att gå in i? Hur gjorde du? Fick du ont i fötterna under ditt bröllop? Dom är ju ganska höga:)

ja precis, dom är från deichmann Jag hade inga problem med dom alls, jag tyckte snarare att dom var sköna att gå i, redan i affären, det var en av anledningarna till att jag köpte dom. Dom kändes mjuka och sköna och inte alls så hårda som vissa klackskor kan vara. Jag är dock ganska van at gå i klackar så¨klackarna i sig var inget problem för mig. Jag sparkade av mig dom under middagen men annars satt dom på hela dagen utan problem

• Vi2alltid

Jag har aldrig sett brudens skor på något bröllop, utom på ett där bruden hade röda (skitsnyggt)

Jag bytte också under kvällen, vilket ingen ens märkte. Men allt beror ju förstås på klänningen!

• LJochMH

Jag la ut 200kronor på mina skor... de syntes bara när vi lekte den där leken med skorna.... på festen var jag barfota.....

• fryser

jag köpte ett par billiga men som jag tyckte var rikitigt snygga sen så visade det sig at jag tog av skorna senare på natten då festen kommit igång det är du som ska bära klänning o skor så det är du som ska trivas. jag hade inte trivts om jag bara hade tagit ett par skor för att....
    men om du känner dig hel i dina skor o klänning så satsa på det

• MonsterSmulan

Jag vill också ha ett par 'riktiga' brudskor, trots att jag ska ha klänning som går ända ned till golvet. Precis som ni säger så tittar de väl fram när man lyfter lite på klänningen för att gå i trappa eller så.

Men framförallt så är det väl KÄNSLAN att man är brudklädd från topp till tå som jag är ute efter, så då blir det fina skor och fina underkläder (Nu säger väl ni att den blivande maken ju får se de fina underkläderna och det är visserligen sant - men han gillar ju hursomhelst utan underkläder bäst, så även de är mest för känslans skull! )

Svar på tråden ni som redan haft er stora dag...