• dss

Tårta?!?!

Nu har jag inte varit inne här på ett bra tag och det är 8 månader kvar tills den stora dagen är här. 25 juni gifter vi oss och det är ca 7 månader kvar. Jag känner att paniken växer sig, men jag har samtidigt hunnit fixa två stora saker som lokal och fotograf. Tror ni jag har anledningen till att oroa mig? :/

Aja, hursomhelst. Jag letar efter ett ställe i Göteborg som gör fiiiina, klassiska tårtor, sånna som man ser på film. Känns som att d inte många ställen som gör sånna? Alla tårtor jag sett i sverige har varit sånna på "plattor" ovanför varandra eller vid sidan om varandra. Vill mer att allting ska sitta på varan om ni förstår vad jag menar?

www.wildflowersbylori.com/White%20and%20sage%20Wedding%20Cake%203.jpg

t.ex så här

• Svar på tråden Tårta?!?!
  • dss

nu blev det lite fel haha, som ni ser är jag lite stressad och panikslagen. Det ska stå: det är ca 7 månader kvar tills den stora dagen är här.

• Sarkastisk ljubicica

En sådan tårta vill jag också ha. Jag har blivit rekommenderad av flera tårtbakare att gå till Engelska tårthuset, som Ökerö tipsar om.

Tycker förresten inte att du ska vara sepciellt orolig. 7 månader är egentligen en ganska lång tid. Så länge man har bokat de stora sakerna, som lokal, musik, kyrka, fotograf och datum så kan man fixa detaljerna senare.
    Vi "bara" bokat lokal och preliminärbokat fotograf, band och vigselförrätare. Resten tar vi efter nyår. (Vi gifter oss i mitten av maj)

• AmeMarc

Jag tar oxå och hoppar in här! Bra tips på tårtor!

Jag ska gifta mig i juli nästa år och har ännu inte fått tag i ett bra band. Vad har ni anlitat för några? Tacksam för tips!

Svar på tråden Tårta?!?!