• 363

Nykter tillställning!

Vi har hittat det perfekta stället att ha våra bröllopsfest på, det är en lägergård fin beläget vid vattnet till et superpris och med övernattningsmöjligheter till alla gäster. Dock tillhör den stadens pingstförsamlingen och alla alkohol är förbjuden inom området. Hur skulle ni som gäster se på detta? Visst kommer vinog kunna skåla i ett glas champange med middagen får nog bli nykter är det okej?

• Svar på tråden Nykter tillställning!
  • TheJohanna

Jag hade tyckt att det var helt okej. Men då såklart hoppats att det fanns goda alkoholfria drycker. Nu kunde ju gästarna sova över så då spelar det ju ingen roll men annars hade det ju varit en fördel att alla har möjlighet att köra efteråt och man slipper diskussioner om vem som ska dricka och inte.

• weddinginlove

Vi är ett drickande par, bjuder gärna och mycket men vårt bröllop var alkoholfritt. vi skålade i bubbel med alla våra gäster, det fanns bar så det gick för den som ville att köpa men det var inget vi gick ut med. Jag och min fru delade på en öl när vi bowlade och vi såg att flera gjorde det samma men inget med och vi hade jätteroligt!

Vi hade på kvällen middag på en restaurang där vi och dom som ville festade. Jag drack ett glas champange. sen orkade jag inet mer.
    Gästerna har inte klagat på att det inte bjöds på alkohol.

• uppochhoppa

jag tycker generellt att det är roligt och trevligt med något/några glas vin till en lång middag. Och det blir oftast roligare party också, ni gör som ni vill och känner era gäster bäst. Vi hittade en liknande lokal men valde bort den då vi inte fick servera mer än ett glas vin till middagen. Vi dricker inte mycket, men vi vill kunna ha rejäl fest.

Som gäst får man respektera brudparets val, men jag åker alltid hem tidigare från fester utan alkoholn än de när det serveras. Ni får fråga er själva; vill ni ha rejält party elelr mer familjär soft stämning.

• Vi2alltid

Man kan ha kul utan alkohol! Jag har varit på ett alkoholfritt bröllop och DÄR kunde man snacka PARTY!

Det är väl olika hur gäster är, en del kommer ju igång lite mer efter några glas.

uppochhoppa: Själv skulle jag bli ganska stött om någon åkte hem tidigare från mitt bröllop bara för att det inte fanns alkohol...

• uppochhoppa
    Vi2alltid skrev 2010-10-29 19:45:04 följande:
    Man kan ha kul utan alkohol! Jag har varit på ett alkoholfritt bröllop och DÄR kunde man snacka PARTY! Det är väl olika hur gäster är, en del kommer ju igång lite mer efter några glas.uppochhoppa: Själv skulle jag bli ganska stött om någon åkte hem tidigare från mitt bröllop bara för att det inte fanns alkohol...
    Jag menade inte så, däremot brukar fetser generellt ta slut tidigare utan alkohol. Personligen åker jag hem tidigare om jag inte dricker, men om andra gör det - så det är väl det man har att jämföra med, man märker ju att man blir trött - vilket man inte gör på samma sätt om man druckit några glas vin. Tro mig, jag festar ofta utan alkohol och när jag dricker handlar det aldrig om extrema mängder, men TS bad om åsikter och då fick hon min.
  • Vi2alltid

uppochhoppa skrev 2010-10-30 13:15:01 följande:
    Jag menade inte så, däremot brukar fetser generellt ta slut tidigare utan alkohol. Personligen åker jag hem tidigare om jag inte dricker, men om andra gör det - så det är väl det man har att jämföra med, man märker ju att man blir trött - vilket man inte gör på samma sätt om man druckit några glas vin. Tro mig, jag festar ofta utan alkohol och när jag dricker handlar det aldrig om extrema mängder, men TS bad om åsikter och då fick hon min.

Nä men så kan det ju förstås vara, att folk blir trötta och åker hem! Men vid andra bröllop kan de bli för fulla och däcka istället... vet inte vad som är värst :)

Men jag hoppas att man håller ut lite längre på ett bröllop även om mna är trött. TS: det bror nog helt enkelt på vad du har för folk i din bekantskapskrets

• Semlorna

Vi ska ha bröllopsfesten i en nykterhetslokal så vi ska också ha en i princip helnykter kväll. Jag ser det snarare som en fördel, det kommer många barn och vi vill att det ska vara en trevlig kväll och inte ett party (även om det säkerligen går att få en riktig fest även utan alkohol men det vill vi inte). Goda, alkoholfria drinkar, alkoholfritt vin, bål och roligare cider osv kommer finnas och det passar oss. 

Om nån gäst tycker alkoholen är viktigare än att umgås med oss får dom gärna gå hem (eller låta bli att komma).

Svar på tråden Nykter tillställning!