• Emblas Mamma

    HUR vika askar själv? :)

    Någon som har förslag på hur man viker askar själv?


    Gärna en internetsida där det finns färdiga mallar :)


    Eller går det att köpa mallar?


    Snälla hjälp! Kommer att behöva vika 70-80 askar och känner att jag måste börja snart :)


     


    Vill helst att dom ska var kvadratiska med lock på. Inuti ska jag lägga lite gott mintgodis eller liknande..

  • Svar på tråden HUR vika askar själv? :)
  • wiii

    Kan iofs en enkel variant, men vet inte alls hur man ska beskriva! Vet inte heller o mdet blir tillräckligt fina askar av det..


    man utgår från ett kvadratiskt papper, viker varje hörn in till mitten. sedan viker man varje sida in till mitten, det viker man däremot upp igen, man behöver ha de vecken i pappret bara.


    Sedan ska saxen fram, och det ska klippas från två av sidorna (motsatta sidor) in till det där vecket som blev under sista vikningen. Till sist lyfter man upp flikarna på de sidor där man klippte och viker in sidorna under och ner med fliken igen. Färdig låda!


    Hoppas att du förstod litegrann vad jag menade iaf :)

  • Ocean eyes

    brudobrollop.se/ kan du hitta en ask.


    Gå till vänsterspalten under "gör-det-själv" och sen weddingfavours


     


    Den asken tycker jag är väldigt fin.

  • moonlightgirl

     


    icimici skrev 2010-10-28 15:58:58 följande:
    kanske såhär eller? www.skapligtenkelt.se/askutskrift.htm Jag kunde förut när jag arbetade på fritids men de va på ett annat sätt, men jag minns tyvärr inte

    Så viker jag också askar, det går att göra så som wiii skriver och de ser likadana ut men jag tycker inte att de blir lika bra när man klipper utan det blir bättre när man viker enbart.

Svar på tråden HUR vika askar själv? :)