• MånenOchLuvan

Lugg eller inte lugg

Jag står lite i valet och kvalet för tillfället. Jag är nämligen en tjej som återkommer till att ha lugg med jämna mellanrum.

Nu är det så... att om saker o ting flyter på som jag och min sambo vill, så står vi som brud och brudgum i sommar. Idag har jag lugg

Då är frågan: ska jag för att vara på den säkra sidan börja spara ut min lugg nu. Så HAR jag tillräckligt med lugg så jag kan ha den bakom öronen eller bakåt i en frisyr med hårnålar om jag skulle vilja det eller ska jag fortsätta klippa luggen?

Min tanke går nog mot att börja spara. Kan ju alltid klippa den igen lagom till det är dags om jag skulle vilja ha den. =)

Nån som har något tips/trix eller åsikt om lugg på brud?

• Svar på tråden Lugg eller inte lugg
  • RockTroll

Jag velat på samma sätt som dig men jag har kommit fram till att jag trivs bäst i lugg så kommer ha det på bröllopsdagen :) kommer känna mig tillgjord i lång lugg.

• Martinaa

Jag sparade ut min lugg så jag var "lugglös" på bröllopet, klippte lugg nu igen för en månad sedan. Trivdes inte alls lika bra i lugg nu som sist jag hade det, så jag är glad att jag inte hade det på bröllopet.

Men det är olika, andra tjejer passar ju superbra i lugg :)

• Mariabridetobe

Jag har alltid haft lugg, tycker jag ser konstig ut om jag inte har det Men det verkar vara svårt att hitta frisyrer m lugg (har än så länge inte sett en enda bröllopsfrisyr m lugg, i alla tidningar o på nätet) Men om du brukar ha både ok så skulle jag rekomendera att lät luggen växa ut och bestämma dig när det närmar sig, då har då fler alternativ =)

Om det är någon som sett blider på bröllopsfrisyrer m lugg, säg gärna till, och var.

• mattiasFästmö

jag har lugg, och hade det på bröllopet. min frisör sa att han kunde trixa bort den om jag ville, men jag gillar inte min panna och trivs bra i lugg, så jag hade lugg och det blev jättefint ändå

• 1700tal

Jag har haft lugg under en tid men sedan jag började tänka tanken på bröllopsfrisyr har jag inte klippt den och tänker inte göra det heller. Jag vill absolut inte ha kort lugg då eftersom jag vill ha en klassisk uppsättning. Tycker dessutom jag har finast ansiktsdrag när luggen kommer bort från ansiktet (och det går ju om den har lite mer längd) samt ångrar mig jämt an aning varje gång jag klippt av luggen igen. Undrar alltid efteråt varför jag gjorde så igen.. Brukar va när jag är desperat efter föränding men jag kan tycka jag borde nöja mig med att möblera om istället! Så jag är nog ingen helgjuten luggmänniska, bara inbillar mig det stundtals...

• förlovadflicka

Har kort hår nu (riktigt kort) och gifter mig i oktober. Trivs väldigt bra i det men tänker spara ut fall i fall liksom... Man kan ju alltid klippa av det bara sen :)

• MånenOchLuvan

Fick komplimang på jobbet idag att jag var mycket sötare utan lugg... smaken e som baken. Nu sparas den iaf ut :D

• MajaMicke

Jag har också funderat länge på hur jag ska göra med luggen. Men har nu kommit fram till att det blir lugg på bröllopet. Jag har oftast lugg och tror det kommer bli konstigt om jag inte har det på bröllopet då.. men som någon sa, det är inte lätt att hitta bilder på frisyrer med lugg. Men jag har hittat några fina iaf.

www.maxiander.se/brollopsfrisyrer/

Jag tänker ha liknande någon av dom, med kanske ett pärldiadem alldeles vid luggen.

• Vi2alltid

Jag förstår nog inte riktigt detta, varför skulle man inte kunna ha lugg? Det viktigaste är att man känner sig bekväm och inte gör nåt bara för att det "ska vara"

• RockTroll
    Micke och Ramona skrev 2010-11-03 11:44:20 följande:
    Underbara Clara hed en jättefin frisyr med lugg på sitt bröllop:  www.folkbladet.nu/122840/2008/10/17/den-basta...
    Supervacker brud :) ska nog ha en liknande frisyr om jag inte väljer utsläppt lockigt.
Svar på tråden Lugg eller inte lugg