• liiine89

Ska alla ha ett live band på bröllopsfesten?

Undrar bara om alla ska ha Live band på bröllopsfesten? För jag själv kommer inte ha det, dels för att platsen finns inte i lokalen, sen priset.

Men hur mycket kostar det egentligen? Finns det hemsidor? så man kan kanske kolla.

• Svar på tråden Ska alla ha ett live band på bröllopsfesten?
  • förlovadflicka

Vi ska ha, men det är kompisar som spelar gratis (tar studenten från musikgymnasie i sommar så ett par lärare och så) Har som projektarbete att arra musiken, för mig är det en nödvändighet att ha levande musik, skulle dö annars!

• Amor in aeternum

Vi ska inte ha det. Det blir spotify för våran del. Och så är i stort sett hela våran umgängeskrets musiker (då vi själv är det) så det är väl alltid några som vill spela. :) 

Och om ingen vill så räddar spotify oss. Tycker inte att man ska ta det med musiken så hårt. Det blir vad det blir. Jag tycker att det där med musik är väldigt personligt och då är det bra med ett program som gör att folk kan önska låtar som dom vill höra. Dessutom så kostar det ju bara 99 kronor.. som hittat!!

• therese89

Vi kommer ha band. Bekanta till min blivande så vi fick lite billigare pris. 6500. Annars tror jag dom tar 10. Vet inte om det är billigt eller dyrt? Det beror nog mycket på hur "stora" dom är.

• themandys

Vi kommer att ha DJ! :)

• Sarkastisk ljubicica

Vi kommer att ha både liveband och DJ. Tänkte att DJ:n spelar när bandet tar paus.

• Semlorna

Vi kommer inte ha liveband utan kör på spotify

• stjärna18

Vi ska ha liveband. Min sambo känner trummisens fru och vi får betala 6000 istället för 10000 men vi tycker att det är värt det. Vi har även hyrt en lokal som har en scen så det passar utmärkt!

• AnnaN75

Vi hade en trubadurduo på vårt bröllop, mycket billigare och tar inte alls lika mycket plats! Och det var riktigt bra ös även fast det inte var ett helt band!

• nsdtr

Nee vi ska ha dj, ooch om festen vill fortsätta när han går hem så kör vi spotyfi resten av kvällen..

• Vinter10

Dj får det bli för oss. Hade varit kul med liveband, men för oss passar det bättre med dj. Känns som om gästerna kan välja lite mer själva då om de vill dansa eller prata, eller hänga i baren.

Svar på tråden Ska alla ha ett live band på bröllopsfesten?