• Karamellen

Hår kl 11 och makeup kl 12? Vigsel kl 15 - för lång väntetid?

Vigseln är kl 15, jag bokade idag hår och makeup. Det kommer göras på samma ställe, direkt efter varandra. Hår görs kl 11 och makeup kl 12. Var det en bra tid? Eller skulle jag ha skjutit på det en timma? Jag tänkte att jag då borde hinna få i mig nått i magen lite snabbt innan vigseln och så behöver man inte akutstressa med klänning osv...

Transport mellan hår/makeup och kyrka är på gångavstånd (men med bil tar det väl 5 minuter, och jag tänker inte gå i decemberkyla ). Och mellan maeup/hår och hem ca 5-10 minuter. Transport mellan hemmet och kyrkan är ungefär detsamma, ca 5-10 minuter.

Ska man kanske åka hem och byta om så mycket som möjligt och hoppa i klänningen i kyrkan? Hur gör ni?

• Svar på tråden Hår kl 11 och makeup kl 12? Vigsel kl 15 - för lång väntetid?
  • mattiasFästmö

fotas ni innan vigseln? Jag var hos frisören 9.30, var där två timmar och var hos sminket en timme sen. Men vi hade fullt upp och hann knappt äta (vigseln var 4) just för att vi fotades också. Ska ni inte fotas så blir det kanske lite väntan

• uppochhoppa

vår vigsel är 15.30, hår + make startas 8.30, beräknar vara klara till 12, då lunch och sen fotning medan det fins ljus kvar... gifter oss i februari.

• Karamellen

Vi ska nog inte fotas innan vigseln. Vi har dock inte bestämt helt och hållet med fotografen ännu

Ska vi hinna fota medans det finns ljus kvar måste vi göra det före lunchtid tror jag (gifter oss i december och bor uppe i norr där det är rätt så vintermörkt större delen av dygnet)

• Nåvah

Jag fick rådet av frisören att fotas innan vigseln, då "allt sitter som det ska". fotona finns kvar livet ut och då är det synd om något skulle hänt med frisyren eller sminket.

Tycker inte att du bokat för tidigt, snarare försent.

Min frisör vill ha 1 1/2 timme minst och sminkösen 1 timme och sen är det fotografering 2 timmar innan vigseln, skönt att ha den tiden så man slipper stressa.

• ClaraH

Vi har vigsel kl. 15 också. Jag har bokat frissan till kl. 9. Jag räknar med att det tar ca 2 timmar. Sen ska jag tillbaka till hotellet för sminkning, ca 1 timme. Sen dags för fotografering. Jag känner nästan att det är ont om tid, ska hinna få något i mig också.

• Karamellen

Frissan räknade med att håret tar en timme, jag har kort hår och kommer inte göra någon uppsättning eller nått "avancerat". Det ska främst stylas till så det håller och ser bra ut Jag gör smink och hår på samma ställe så om håret blir klart snabbare än beräknat är det ju bara sätta igång med sminket direkt liksom..

Svar på tråden Hår kl 11 och makeup kl 12? Vigsel kl 15 - för lång väntetid?