Hur långt i förväg bör man skicka inbjudan?
Vi kommer skicka ut våra i slutet av februari och vi gifter oss den 28:e maj så det blir ca 3 månader. Sätter nog o.s.a en månad innan bröllopet Gifter man sig i semestertider bör man nog skicka inbjudningarna betydligt tidigare än så!
6-8 veckor heter det enligt etikett o det tycker jag räcker bra till. Skulle nog inte skicka mer än 2 månader oå förhand, skulle jag få en sån inbjudan skulle jag garanterat glömma att svara på osa..
Vi skickar 6 månader innan beroende på att mer än hälften av gästerna måste boka flyg minst tre månader innan. Då är det inte schysst att komma med inbjudan knappt två månader innan. Dessutom gifter vi oss på en dag när många riskerar att åka bort.
då kan jag skicka ut den i jannuari s¨å att folket inte bokar upp sig på midsommar med annat
Vi skickar ut save-the-date i samband med julkorten i år (eftersom vi gifter oss i semestertider), inbjudningskorten skickar vi väl i maj, o.s.a i juli och bröllop 6 augusti.
Man bör nog ha i åtanke att många bokar sommarresor ganska tidigt...
Vi bokar alltid sommarresan i oktober...och det brukar redan då vara slut på många rum ändå...
Skulle jag få en inbjudan runt jul har jag redan bokat sommarsemestern...
Vi kommer att skicka inbjudan några månader innan (kanske 6 månader innan?) eftersom de flesta gästerna kommer från utlandet. De måste ha tid att kolla semester, flyg etc.
Vi kommer att skicka ut inbjudninar till folk som måste boka flyg ca 5 månader innan (i dec.), men till gästerna i sverige skickar vi ut inbjudningarna ca 3 månader innan (i feb.). Vi gifter oss i mitten av maj.
Vi kommer skicka ut inbjudningarna i skiftet Jan/Feb och gifter oss 28 maj, Har många långväga gäster som måste hinna boka flygbiljetter mm och boende, då vi gifter oss i en populär turist ort(året runt)
Vi skickar ut våra ca. 6 månade innan. Tycker det känns bra att vara ute i god tid, våra gäster kommer både från utlandet och långväga landsbor!
Vi kommer skicka ut våra ca 6 mån i förväg, gifter oss i september. Men jag är knäpp o älskar att vara ute i riktig god tid =)
Vi skickar inbjudan 3 månader innan, men vi förvarnade de långväga gästerna muntligt 18 månader innan. Ska folk köpa dyra flygresor kändes det schysstast.
Jag vill vara ute i väldigt god tid. Jag kommer att skicka i januari även i fall vi gifter oss i augusti. Detta gör jag pga semestertider.
Vi kommer skicka ut inbjudningarna till släkt och vänner utomlands nästa vecka eller nått (ca 6 månader innan bröllopet, vi gifter oss 21 maj), sen kommer vi skicka ut till de som bor i sverige i januari någon gång.
Jag tycker också om att vara ute i god tid, jag är själv planeringsmänniska och det är ju många som planerar semester långt i förväg, man vill ju att så många som möjligt ska kunna komma!!
Men sen kan man ju ha lite senare osa-datum, vi har ca en månad innan bröllopet för vi måste meddela restaurangen slutgiltligt antal gäster då. :) Hur långt innan har ni satt osa-datumet?
Hej!
Våra inbjudningar kommer att gå ut i Januari, de kommer att få 3 månader på sig att o s a, så att vi själva har 3 månader på oss att köpa in saker som t ex mat, tårtor, glas med mera.
Jag är planeringsmänniska ända ut i tårna så jag måste personligen ha den tiden på mig då jag inte vill stressa mig igenom denna underbara planeringstiden.
Vi är även tvungna att gå ut tidigt då bröllopet kommer att vara på Gotland under semestertid så det måste ordnas med boende och resor för nästan halva bröllopet.
//Gotländskan
Vi kommer oxå skicka våra i väldigt god tid, gifter oss i juli mitt i semestern och skickar i feb! en del måste planera sin sem redan i mars så vi tycker det är säkrast! många gäster kommer från sthlm och vi gifter oss i ängelholm! Samma här med flyg och boende som ska bokas!
Vi kommer skicka ut i mitten av maj med o s a innan i mitten av juni. Vi gifter oss 20 augusti så vi tror att de flestas semester redan är över då. Det flesta vet dock redan om det, så det är mer att göra inbjudan officiell.
Vi skickar ut korten redan 4 månader innan....
Oj, vi är nog jättetidiga.... Ska skicka ut inbjudan om 2 veckor och vi gifter oss 6 augusti. Vi ska ha ett stort bröllop med 140 gäster och vi kan snart inte hålla det hemligt längre så vi skickar ut den. Den är ju klar så varför vänta :)