• mmaddee

Vad är vardagskläder för dig

Vad är vardagskläder för dig
    här pratas mycket om fin kläder o bröllopskläder men hur är du klädd på en vardag

• Svar på tråden Vad är vardagskläder för dig
  • Semlorna

Kjol, klänning eller tunika med strumpbyxor är mina vardagskläder.

• Moster Stina

Långkalsånger, jeans, två lager ullstrumpor, en tunika i linne, en t.shirt och en jättetjock huvtröja har jag på mig idag.

Men jag är en VÄLDIGT frusen person!

Jag måste i princip året om ha jättefula ullstrumpor på mig, för att inte skaka av köld.

• mmaddee

Semlorna skrev 2010-10-22 11:32:27 följande:
    Kjol, klänning eller tunika med strumpbyxor är mina vardagskläder.

då har vi typ samma

• Glamourama

Jeans, topp  och en cardigan. Är mina vardagskläder.

• ClaraH

Till vardags är jag ju på jobbet och i och med att jag jobbar inom finanssektorn blir det ju lite striktare. Men till helgen har jag kanske jeans och kavaj eller klänning och tröja.

• S2011

nu för tiden pluggar jag, så det är i regel jeans och en t-shirt som gäller..
    försöker dock att "fina till" vardagslooken lite, då känner man sig piggare och fräschare, tycker jag.

medan jag jobbade så var det specifika arbetsbyxor och tröja där jag jobbade, och när man kom hem gled man in i mysbyxor, linne och morgonrock.

sen tillkommer förstås en helt enorm hög med timmar i stallkläder.

• Kileane

Jeans, topp/t-shirt och tröja + ullsockar är väl standard. Jobbar hemifrån. 

Ska jag ut och träffa nån är det snyggare, svarta jeans eller tjocka stumpbyxor + kjol i stadigare tyg som gäller denhär årstiden. Till det snygg topp el. tunika och kofta ovanpå.

• sms å fotboll

På jobbet är det alltifrån jeans, collagetröja och sneakers till klänning, strumpbyxor och höga stövlar med rejäl klack. Beror på humöret...
    Hemma på vardagskvällarna är det ofta myskläder som gäller.

Till helgen kan det bli allt möjligt, beroende på vad man ska hitta på just den dagen. Är det en oplanerad dag så brukar jag börja med jeans och linne och sen får man se om det blir myskläder i soffan framåt eftermiddag/kvällen eller klänning på stan.

• JustMeAndMyLove

Jeans, t-shirt/linne och skjorta, så gott som varje dag :)

Är lite tråkig så där, har noll klädintresse, dessverre.

• Sebastiána

Det är olika beroende på om det är vardag eller jobb och vad som händer på jobbet: i veckan har jag haft klänning och varma strumpbyxor två dagar och kostym de andra dagarna. Hemma blir det jeans och t-shirt och det kan det bli på jobbet också ibland.

• Kattpoet

Jeans och tshirt,  att vara  fattig och rund ger en inte så stora möjligheter. Kunde jag skulle  jag ha kjol och klänning mer ofta.

• mattiasFästmö

Moster Stina skrev 2010-10-22 11:37:16 följande:
    Långkalsånger, jeans, två lager ullstrumpor, en tunika i linne, en t.shirt och en jättetjock huvtröja har jag på mig idag.Men jag är en VÄLDIGT frusen person!Jag måste i princip året om ha jättefula ullstrumpor på mig, för att inte skaka av köld.

haha det låter som jag i ett nötskal går tillochmed med sockor på sommarhalvåret om det är en regnig eller lite kylig dag! Annars blir det mycket jeans med något snyggt upptill, kjolar och klänningar blir mest på sommarhalvåret eftersom jag inte är ett fan av strumpbyxor

Svar på tråden Vad är vardagskläder för dig