Kan en brud sjunga själv i kyrkan
Kan en brud sjunga själv i kyrkan. bara en tanke om de förekommer
Kan en brud sjunga själv i kyrkan. bara en tanke om de förekommer
Vet inte hur kyrkan ställer sig till det, men jag som inte är så rigid vad gäller traditioner tycker att det kan vara en trevlig idé :) Själv skulle jag inte göra det eftersom min nerver troligen skulle vibrera ut ur skinnet om jag skulle försöka mig på ngt liknande.
Har du tankar på att sjunga själv eller var det bara en allmän undran?
de var mest en allmän undran
Jag tycker också att bruden kan sjunga, om hon klarar av det.
Jag tänker själv sjunga och det är en överraskning till min blivande man. Men jag tror att det blir i början på vigseln, annars sviker nog nerverna...
ja vi får se hur de blir här
Jag fundera på att göra det. Bröllop har jag ju sjungit på tidigare men det kanske är annorlunda när det är det egna
Åhhh, min granne sjöng helt oanmält på deras bröllop. Det var fantastiskt vackert, och inte ett endaste öga var torrt kan jag lova.
Självklart kan man göra det!
Jag har varit på ett kyrkbröllop när bruden vände sig till sin man och sjöng "I Folkviseton" för sin man.
Underbart vackert och inte ett öga var torrt - utom deras.
Alla frågade efteråt hur de klarade det utan att börja gråta och det visade sig att bruden hade övat och övat och övat på att sjunga och se sin blivande man i ögonen samtidigt.
Jag tror det förekommer och att det är helt ok! =)
Vill dock höja en tanke! Om man tänkt sjunga själv är det nog en fördel att man är rätt rutinerad och kan gå på rutin. Eller har nerver av stål! Det måste väl vara jättetråkigt att bara gå och vara nervös för att man ska sjunga, och inte få passa på att slappna av och njuta av hela den här grejen man står inför! Eller få fokusera på att vara nervös för själva den giftasprylen!
Bara en tanke. Jag ville inte sjunga själv på vigseln. Till o med när vår solist hoppade av och vi stod utan solist en vecka innan vigseln vägrade jag! Ville få fokusera på att vara brud och inte sångerska för en gångs (ett bröllops skull)!
Men alla gör som dom vill och jag önskar er lycka till! =)
Så länge som man inte gör som den första vinnaren av big Brother gjorde så...
Hon klampade uppför kyrkgången sjungandes (eller tjaa) Du gamla du fria ;)
Tycker det de varit romantiskt :)
Skulle aldrig våga göra det dock, vågade knappt sjunga för klassen på betingen. Så jag är inte rätta personen ;)
Men alla brudar som vågar, det kommer vara jättevackert!! jag skulle gråtit om jag sett en brud sjunga för sin man, och jag gråter inte för mycket annars :)
Jag skall försöka skriva något eget med jag kan sjunga
här kan ni lämna förslag på hur man kan skriva med ider mm
www.brollopstorget.se/Forum-1-3/m3848106.html
Min man vet redan om de men han tror inte på mig
vi gifter oss inte i kyrkan i.f.s , men jag tänker definitivt sjunga för "gubben" ..
(fastän han möjligtvis kan va trött på mitt dagliga trallande hemma i 10 års tid nu.. ;)
vill oxå tillägga att jag är utbildad sångpedagog )
Men jag vet flera som gjort det, om inte i kyrkan så under festen,
tror att det är en uppskattad och romantisk kärleksförklaring.
Lycka till!
kommer ihår ett gammalt tv program, bonde söker fru, typ 3 år sedan. Då visade de ett av paren som träffats när de gifte sig och hon sjöng solo i kyrkan för bonden/hennes man.
När våra kompisar gifte sig så hade prästen & bruden kommit överens om att bruden skulle få en mick under en av solisternas sånger & så sjöng hon för sin man. inte ett öga var torrt. Då sa jag till min sambo. Tur att ingen av oss kan sjunga....
Inte nog med att jag tänkt sjunga, jag har också fått dille på att skriva en egen låt. Till hjälp har jag en gitarrist jag brukar spela med. Vi får se hur det här går...
Jag hade ALDRIG klarat av att hålla mig från att börja storgråta, haha. Men sen kan jag inte sjunga heller så :P
Jag tycker det låter jättevackert och jag har svårt att tänka mig att kyrkan skulle säga nej om det är en låt av rätt typ :) Kanske inte "as pretty as a svastika" av Manson ;)
Jag är visserligen musiker, och HAR redan skrivit en bröllopssång till min blivande, som handlar om vägen fram till vigseln, eller vad man ska säga. Den sjöng jag i och för sig för en släkting när den gifte sig, men texten och allt är ju egentligen skriven till min karl.
Mina svärföräldrar har hört denna sång och blev jätterörda när jag tillsammans med tre körande systrar framförde den på en konsert.
Min svärmor har pratat allvarligt med mig om att jag aboslut MÅSTE sjunga den i kyrkan!
Hon är galen, tycker jag.
(Nej, världens underbaraste svärmor!)
Jag vill så gärna hellre fokusera på att ha alla känslor på plats, och tankarna nervösa för annat, än för just det. ÄVEN om det självklart vore fint för alla att få höra denna visa till min man. Men jag har bestämt mig för att kompromissa och spela och sjunga den på festen i stället.
Och i kyrkan vill jag faktiskt tillåta mig att bli gråtig och rörd, vilket jag inte skulle, om jag skulle sjunga. Man är ju liksom "proffs", och alldels för van vid framträdanden.
Men jag tycker absolut att man ska få sjunga i kyrkan om man vill det. Skulle verkligen bli rörd till tårar av att se andra göra sjunga.
Alltså det är klart att man kan om man vill. Personligen tycker jag faktiskt INTE att man (eller ja vi då) skulle göra det även om vi kunde. Jag tycker liksom inte att det hör till. Vi hade min syster som sjöng till oss och det tyckte jag var "lagom".....jag hade inte velat att min man skulle hålla nån show under vigseln. För mig var löftena "huvudnumret" Däremot om nån av oss kunnat sjunga så hade det varit fint under festen:)