• aiku

Hyra lokal - rimlig tid?

Hej!

Ska till att boka lokal och blev osäker på hur länge jag borde boka den.
    Man bokar dygnsvis från 12 till 12 nästa dag.

Om vi har bokat kyrkan 15:30 - 17 - räcker det tror ni med att vi har lokalen från klockan 12 samma dag (lördag) till söndag kl 12? 

Känns som det inte borde vara några problem att få det städat på söndagen men jag är orolig för att det är för kort tid att förebereda. Räcker 3,5h för iordningställande av bord/stolar + dukning + dekorering? Gissar på att föräldrar + toastmaster och toasmadame gör detta (6pers) 

Kyrkan och lokalen ligger jättenära (man ser lokalen från kyrkan!)  så det behövs ingen "transporttid" riktigt..

/aiku

• Svar på tråden Hyra lokal - rimlig tid?
  • Semlorna

Tror det blir stressigt, vill inte dom som ska ordna lokalen fixa iordning sig inför bröllopet? Min mamma har sagt att hon vill att det mesta ska fixas dagen innan just för att hon också ska kunna njuta utan att ha massa att tänka på och stressa över.

• Blivande frun N

Jag håller med semlorna - det kan bli tight om tid. Men det är ju helt beroende på hur många ni är och hur mycket som ska göras och hur planerat det är också om det är bestick och glas till 3 rätter eller buffé. Men visst - det blir ju ett dygn till om ni ska ha längre tid på er.

Vi har turen att lokalen bokas tors-sön vilket innebär att vi kommer att ha gott om tid på oss. Med stora familjer har vi också många som kan hjälpa till.

• ClaraH

Vi får inte vår lokal förrän kl. 14, men nu har vi bestämt att hyra från kl. 13. Sen ska vi vara därifrån kl. 02. Men man kan hyra längre, men vi har sag att festen får slut kl. 01. Jag tror att vi ska hinna allt från kl. 13, vi är 8 personer som ska fixa, i och för sig är de andra våra barn, så de kanske inte alltid är så självgående, men jag tror det ska gå bra.

• mattiasFästmö

Om ni har andra som ska iordningställa det så går det kanske, men du ska nog inte räkna med att du kommer kunna göra det. Du kommer (antar jag?) ha hår och smink och fotografering och så. Men om du har andra som kan göra iordning den så kanske. men för att vara på den säkra sidan ksulle jag nog boka den ett dygn till

• aiku

Hmm.. tack för alla råd! Det blir nog till att delegera iordningställandet till föräldrarna/toastmaster och syskon.. Pratade med 'hans' föräldrar i helgen och de tyckte att tiden skulle räcka - men då måste det planeras noga, vilket jag oxå tänkt (så att det blir som jag tänkt ) Vi börjar så här och i värsta fall får jag lägga till dygnet före. Annars kanske det går att hämta nyckeln någon eller några timmar tidigare om ingen har haft den precis innan.. /aiku

Svar på tråden Hyra lokal - rimlig tid?